knutza Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Takk for info. Sitter i tenkeboksen Synes ikke det er så mye å tenke på, synes Enzo har en meget hyggelig pris på plotteren. Den kommer godt med når du skal avgårde på langturen din. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Ja, det var det som var tanken. Jeg har så liten kunnskap om slike ting, og hva verdien er, så jeg må rådføre meg med folk først. Men nå tyder ting på at jeg tenkte litt for lenge. Vi får se hva den lille bikkja finner på Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Enzo Svart 16.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Plotteren er solgt , kunne faktisk solgt den 3ggr på et par timer. Kanskje jeg solgte for billig Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Skulle invitert til budrunde.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
knutza Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Klart den var for billig, de pleier å ligge på rundt 5000 på finn Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Grattis med ny skute Høres ut som du har hatt en frisk seilas hjemover, men de båtene der skal jo tåle det meste sies det. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Kosmix Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Hva vil gjøre da, Enzo? Bestiller du ny genoa eller fokk? Er ikke seiltapen brukendes? Det er bare tidsspørsmål før seilene revner hos meg også... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Fikk tapen nede på Elvstrøm og de mente at om jeg tapet fra begge sider så ville det holde bra. Har brukt slik tape før og det holdt bra dengang og. Jeg skal bestille en genoa , det seilet jeg har er ca 10kvm mindre enn en 140% så der er relativt mye kvadrat å hente på et bytte. Har fått tilbud hos elvstrøm (29000.-) og venter nå på tilbud fra 2-3andre + at Boding.se skal ha 11000.- mindre enn elvstrøm for seilet jeg er interessert i. Cruisinglaminat,triradial med UV og reveskum. Det jeg har nå er en yankee sak med veldig høy skjæring og det duger nok i sommer med litt snilt bruk Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Hva er reveskum? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Careka Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Det jeg har nå er en yankee sak med veldig høy skjæring og det duger nok i sommer med litt snilt bruk Ser du hadde en spennende tur. Og husk at Seil kjøpes til beste pris i Oktober/November. 30% billigere en om sommeren. ha en flott ferie. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
baatsman Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 En bekjent bestilt tidlig seil for levering i mai, har ikke fått de ennå. Elvstøm Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Hva er reveskum? reveskum er ett eller två felt insytt skum (parallellt nära förstaget) så att ner du ruller in genuan så får profilen litt mer omkrets på mitten,.... dvs att du drar in mer duk der, så att busen minsker ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Hva er reveskum? Skummet er sydd inn i forliket for at seilet skal stå bedre når det er delvis innrullet. Neppe aktuelt for deg... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 her er en bild........ skum= luff foam Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Fant bildene fra dengang jeg kjøpte en "Rollstrøm" fra Elvstrøm. Her sees "reveskum" nedenfra (se rett innenfor forstaget): Her sees seilet på slør: Og poenget med dette skummet er å ta ut busen når man ruller inn et par tørn: Det er dessverre litt skrukker i toppen på disse bildene; jeg skulle flyttet skjøteløperen litt fram da jeg revet. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Enzo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Bilder av båten, NÅ Da har jeg fått tatt noen egne bilder i hjemmehavnen. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Lekkert, noen bilder av innredningen også kanskje??? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 (redigert) Tok bare ett inne men her er det , bildet lyver litt da putene er betydelig mørkere blå Nå er det bare å få "personifisert" den så er den slik jeg vil ha den. Har bestilt Genoa fra Hovdan i dag , Garmin 4010 fra USA , lazybag via HR og noe annet mikkmakk Redigert 18.Juni.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Flotte bilder av en lekker båt. Fra det innvendige bildet ser inventaret ut som nytt. Er det slik over det hele? Regner med at denne båten kommer til å gi deg flotte opplevelser i mange år. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Enzo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Jeg synes den ser ut som ny innvendig , utvendig så kan man se på blokker og tau at det er brukt men utover det så ser det veldig nytt ut men det skulle vel egentlig ikke være så rart , båten er jo bare brukt 3-4 sesonger Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Jeg får si som jeg pleier å si når jeg ser en fin båt: Det er bare en ting som er feil med den, ”DEN ER IKKE MIN”. Gratulerer med en flott båt Enzo. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 ser ut som du har isolert akterstag Enzo.....har du SSB i båten oxo ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Har isolert akterstag ja men ikke SSB radio , har også en antenne på babord bak som ender i kartbordet og jeg vet ikke helt hva det er for noe men tror det er en reserve VHF antenne. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Også så deilig å se at noen skjønner verdien av en ordentlig rorkult! Grattis! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Gunga Din Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 ........ og jeg vet ikke helt hva det er for noe men tror det er en reserve VHF antenne. förmodligen reserve VHF men det kan oxo vara DSC-antennen til en SSB Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.