A.H. Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Hei. Ser dette er diskutert for lenge siden. Jeg har montert gassere og reedventiler fa en 90 hk 1989 modell, men ingen forskjell i ytelse/knop.....Noen forslag? Vil bli kjempetakknemlig :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Eksospipe..... ("BoyWonder".... ) Quote ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
A.H. Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 Takk for svar. Denne må altså byttes, og da "er" motoren 90hk? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
A.H. Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Nå har jeg årøvd båten med ny eksos og samme propell som før. kun opp fra 27/28 til 29,5knop...litt skuffende...Turtallet er 4700 på full gass med 13 1/4-17 Yamaha alu, og 29 knop og 5100 med 13 1/2-15 Yamaha alu....... Veldig usikker på hva jeg skal gjøre....en Yamaha mek. mente motoren burde være opp imot 5500 på full gass Noen som har peiling? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Hørtes lavt ut ja, både før og etter egentlig. Ifølge en Askeladden brosjyre jeg har så skal 515 gjøre 33 knop m/ 2 pers og Merc F75 4t. Så denne burde gjort over 30 i utgangspunktet (altså som 75hk). (Er jo en relativt "stor" 17-foting, så jeg vil tro at denne er av de båtene som går bedre med en tung 4T enn en lettere 2T) Kan det være at motoren ikke er frisk..? (komp test osv) Eller at båten er mye tyngre enn den skal være...? (Eller bare at brosjyretallene er jugeknop....) Forresten, hvor høyt er kavitasjonsplata montert ift bunnen på båten. Kan være litt å hente her på både turtall og fart Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
A.H. Posted June 29, 2008 Author Share Posted June 29, 2008 takk for svar. Godt poeng det med plassering av motoren. Skal sjekke dette. Har du den brosjyra på dataen eller i papirform? :-D Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 Den har jeg i papirform. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
tøff-tøff Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 hvordan gikk det her? fikk du no mer power i motoren til slutt eller Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
A.H. Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Hei. Nei, egentlig ikke. Bytta eksos og alt. Tror jeg målte 1,5 knop mere...Bortkasta...Kjøpte meg en 115 V4 og satte på.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.