Jump to content

Yamaha 2takt 1996 modell fra 75 til 90 hk

A.H.

Recommended Posts

Hei.

Ser dette er diskutert for lenge siden. Jeg har montert gassere og reedventiler fa en 90 hk 1989 modell, men ingen forskjell i ytelse/knop.....Noen forslag? Vil bli kjempetakknemlig :-)

Eksospipe..... ("BoyWonder".... :blush: )

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

• 3 weeks later...

Nå har jeg årøvd båten med ny eksos og samme propell som før. kun opp fra 27/28 til 29,5knop...litt skuffende...Turtallet er 4700 på full gass med 13 1/4-17 Yamaha alu, og 29 knop og 5100 med 13 1/2-15 Yamaha alu.......

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre....en Yamaha mek. mente motoren burde være opp imot 5500 på full gass

Noen som har peiling?

Hørtes lavt ut ja, både før og etter egentlig. Ifølge en Askeladden brosjyre jeg har så skal 515 gjøre 33 knop m/ 2 pers og Merc F75 4t. Så denne burde gjort over 30 i utgangspunktet (altså som 75hk).

(Er jo en relativt "stor" 17-foting, så jeg vil tro at denne er av de båtene som går bedre med en tung 4T enn en lettere 2T)

Kan det være at motoren ikke er frisk..? (komp test osv)

Eller at båten er mye tyngre enn den skal være...?

(Eller bare at brosjyretallene er jugeknop....)

Forresten, hvor høyt er kavitasjonsplata montert ift bunnen på båten. Kan være litt å hente her på både turtall og fart

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Den har jeg i papirform.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 8 months later...
  • 3 weeks later...