Allan E Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Nå førstkommende helg er det klart for en ny runde med seilas. Er det mange her som skal være med? Hvis noen her har lyst, tid og anledning til å være med så trenger jeg en mann. Vi er 3 stk gubb i 40-50åra i båten nå men det hadde vært greit med 4. Vi er påmeldt i turklassen så vi seiler uten spinnaker. Send meg gjerne en IM hvis dette er noe du kunne tenke deg å være med på. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
MortenK Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Jeg skal være med i år og! Seiler også turklassen. Quote s/y "Arnegrut", Asker Link to post Share on other sites More sharing options...
HaHa Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 (edited) Onkel Blå stiller i klassen LYS 1.07 - 1.12. Ingen store ambisjoner, men jeg liker å seile med spinnaker når anledningen byr seg. Vi blir 4 ombord, samt muligens min yngste datter som lettvekts-utkikk i le. Edited June 9, 2008 by HaHa (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Xtian Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Kommer. Lys 1.15 - 1-16. Første gangen jeg deltar, og vi blir 3 ombord. Quote Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post Share on other sites More sharing options...
ulysses Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 LYS 1.19-1.21 her. Første seilas med ny spinnaker, så det blir spennende å se hvordan den oppfører seg. Har ikke hatt tid til teste den enda.. LYKKE TIL alle sammen. Håper vi slipper regn. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Stigt:-) Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 I`ll be there, Lys 1,19-1,21. Vi skal vist ha med tracingboks i år. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 R33 med tracker ombord - LYS 1,24 - mannskap på 5 (inkl 1 jente) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Herman Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Vi stiller i kaffeklassen, dog med spinnaker (Lys =< 1,06) Fire glade amatører fra jobben. Satser på å vinne festen i år. Quote All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post Share on other sites More sharing options...
silentia Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 LYS 1.19-1.21 her. Første seilas med ny spinnaker, så det blir spennende å se hvordan den oppfører seg. Har ikke hatt tid til teste den enda.. LYKKE TIL alle sammen. Håper vi slipper regn. Regn blir det... Men det ser ut som det blir vind i tillegg, så da er det jo greit! Null vind og regn er verst. Vi stiller i LYS 1,13-1,14 og er fire om bord. Jeg gleder meg! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lett match Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 I år blir det også en egen klasse for strandkatamaraner og raske joller, vi starte kl 12:00 Lørdag fra Son og seiler langs Jeløya krysser fjorden og så på innsiden av Bastøy der vi runder Medfjordbåen og går på innsiden av merke ved Åsgårdstrand og så i mål. Dette er en prøveordning i år,Viken Seilklubb er arrangør, men KNS står for det praktiske. Så får vi se hvordan dett går til neste år. Dette er riktignok ikke en nattseilas og sånn sett ikke en riktig Ferder regatta, men en bane noe alla skøytene som starter i Son. Forskjellen er at med riktig vind retning og vind hastighet kan vi klare dette på 3 til 4 timer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaftein ØL Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Har selvfølgelig vakt i havna natt til lørdag Men kanskje jeg blir mannskap i en annen større båt, og står over vakta Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Her er vi f t http://www.regattalyzer.com/r/?s=33 Med ICE i drift Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Du verden, hvordan fungerer dette Andreas? Hvilken båt er du på?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Andreas er vel på Xanadu, og bør kanskje bruke tiden på seiling fremfor på BP hvis plasseringen skal bli bra :-) Fantastisk verktøy, sitter selv på et tamt møte i Washington og da var det flott å kunne følge med på Ferdern på denne måten. Hva med xxtreme? ser ikke noe til den her. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 På siden til kuling.com kan man følge seilasen ved Drøbak: http://www.kuling.com/index.php?Pg=3 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Jeg logget ned linken fra trikola og fikk dette bildet nettopp. Jeg antar at trtikola følger med på BP og kan forklare bildet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Bildet viser vel at det tar tid på færdern i år. Båtene ligger i kø med vind rett imot tenker jeg.... Har sett at mange av båtene kun klarer 1 knop eller to... Nå har vel også vinden løyet inne hos dere, eller? Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Hei. Denne køen krysset jeg tidligere idag. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Et flott bilde! Skal nok holde tungen rett i munnen der.., men synd at vinden kom så galt. Har sett at det jo har vært fart nok i vinden, men når den kommer rett imot i trange sund, da blir det ikke mye fremdrift på båtene.. Noen som kan svare fra deltagerne her? Bør vel være tid til å surfe litt på BP her... :) Lykke til alle, forresten! Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 (edited) Vinden var vel i ettermiddag 5 - 7 m/s rett fra syd. Men det var da enkelte som klarte åutnytte vindraget. Her "Dill" i fin fart. Lars H. Edited June 14, 2008 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 0200 rundet vi Holenderen. Raskeste F. jeg har seilt, selv om vi hadde ca. en trime vindstille i startem (Klasse W) Flott seilas :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Allan E Posted June 14, 2008 Author Share Posted June 14, 2008 Det har vært en helt fin seilas. Fin vind stort sett hele veien, litt for lite i starten. Vi rundet som båt nr 11 på Slemmestad, nr 5 på Filtvedt og fikk en 6 plass i klassen vår så da ble det premie. Takk til Safrane for god hjelp. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Andreas er vel på Xanadu, og bør kanskje bruke tiden på seiling fremfor på BP hvis plasseringen skal bli bra :-) Vel, jeg føler meg som communication officer ombord og i tillegg hadde jeg vel frivakt. Og å sette opp nettilgang på Færdern hadde heller ikke jeg prioritert dersom ikke vi var i den klassen hvor mange fikk en sånn lokaliseringsdings ombord slik at vi kunne se oss selv i forhold til resten av feltet. Så jeg fikk 'pålegg' fra skippern å sette det opp. Resultatet for oss: plassering som forventet, men 2 nærkontakter med andre båter som i et tilfelle førte til større skader hos oss. Men vi ble ikke disket..... (Horten, 14.6., ICE-nett) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
2nd Trikker'n Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 DSQ. Ble rent på av en båt for BB halser (Vi SB). Skipperen leverte inn protest i Horten, og så dro vi hjem. Gjett hvem som ikke var tilstede på protestmøte :headbang: Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts