Tallisman Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Har 15 toms Flatskjerm og Grundig Digital TV Box i båten begge disse er tilkoblet til kun 220 volt slik att det er mulig og se tv når båten er tilkoblet landstrøm . Men kunne tenke meg og ha muligheten til og se tv når båten ikke har landstrøm og det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan jeg kan gjøre dette enklest går det an og kjøpe omformer fra 12 til 220 volt og i tilfelle hvor stor må denne være Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 (edited) Jeg bruker denne: http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=INV-12-150E koster ca 400,- i butikken ! Edited June 9, 2008 by Worry II (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Rui lui Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 hei.har også 15" flatkjerm og grundig i båten jeg bruker en 300w inverter,dette ser ut til å fungere heilt greit har ikke testet dette over tid men...jeg kan gå ned i båten å skru på og se tv uten og være avhenginge av landstrøm. du kan jo sjekke her http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...alerbaatservice Quote ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 (edited) Har 15 toms Flatskjerm og Grundig Digital TV Box i båten begge disse er tilkoblet til kun 220 volt slik att det er mulig og se tv når båten er tilkoblet landstrøm . Men kunne tenke meg og ha muligheten til og se tv når båten ikke har landstrøm og det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan jeg kan gjøre dette enklest går det an og kjøpe omformer fra 12 til 220 volt og i tilfelle hvor stor må denne være -------------------------------------------------------------------------------------------- Både TV`n og grundigboksen går på 12V så hvorfor bruke dyr12V strøm og lage 220V, når aparatene går på 12V. Ellers trakk min TV og Grndig boksen 70W sist jeg kjørte de på 220V Kjøpte Grundig sin 12V kabel for de har en slik "sÆR" plugg og la opp 2,5mm til ny sig.utakk for å minske spenningsfallet. Det fulgte med en antannekabel også, kom til å lese på lappen som fulgte med, der sto det at med mer enn 5V spenning til antenforsterkeren måtte en bruke denne spesial antennekablen. Ellers kunne Grundigboksen ryke. Edited June 9, 2008 by roger-jo (see edit history) Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
topa Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Jeg benytter inverter på 150W både til Grundig dekoder og TV. Min Samsung 15" TV går bare på 220v så jeg kjører alt på 220 V. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Rui lui Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 bruker vel ikke såå mye ekstra strøm denne inverteren?koster sikker litt disse 2 kablene man må kjøpe til 12v opplegget? Quote ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts