Jump to content

Strøm til TV og grundig Box

Tallisman

Recommended Posts

Har 15 toms Flatskjerm og Grundig Digital TV Box i båten begge disse er tilkoblet til kun 220 volt slik att det er mulig og se tv når båten er tilkoblet landstrøm . Men kunne tenke meg og ha muligheten til og se tv når båten ikke har landstrøm og det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan jeg kan gjøre dette enklest går det an og kjøpe omformer fra 12 til 220 volt og i tilfelle hvor stor må denne være

Har 15 toms Flatskjerm og Grundig Digital TV Box i båten begge disse er tilkoblet til kun 220 volt slik att det er mulig og se tv når båten er tilkoblet landstrøm . Men kunne tenke meg og ha muligheten til og se tv når båten ikke har landstrøm og det jeg lurer på i den forbindelse er hvordan jeg kan gjøre dette enklest går det an og kjøpe omformer fra 12 til 220 volt og i tilfelle hvor stor må denne være

--------------------------------------------------------------------------------------------

Både TV`n og grundigboksen går på 12V så hvorfor bruke dyr12V strøm og lage 220V, når aparatene går på 12V.

Ellers trakk min TV og Grndig boksen 70W sist jeg kjørte de på 220V

Kjøpte Grundig sin 12V kabel for de har en slik "sÆR" plugg og la opp 2,5mm til ny sig.utakk for å minske spenningsfallet.

Det fulgte med en antannekabel også, kom til å lese på lappen som fulgte med, der sto det at med mer enn 5V

spenning til antenforsterkeren måtte en bruke denne spesial antennekablen.

Ellers kunne Grundigboksen ryke.

Edited by roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.