Superkul Startet 9.Juni.2008 Del på Facebook Startet 9.Juni.2008 jeg har stablet og prøvd alt for å få båten rett men den ligger skjevt i vannet diesel og vann er det 2 av på styrbord og babord med slange i mellom så der for jeg ikke gjort så mye batterier og strømagregat står på "riktig" side jeg tror jeg må ha minst 80 -100 kg på styrbord for å få den rett finnes det noe lurt og bruke og hvor får jeg tak i det??? bly??? er det dyrt?? sand i bilslange??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
TB2855 Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Har du mulighet til å skaffe det restslagget som blir fjernet fra stålplater når de blir kuttet med plasmaskjerer eller ved ordinær gass kutting, er dette idielt til å putte i plastkanner. Eller stålspon, helst da så fin som mulig. Du vil da få en egen tethet som er ganske nære egnevekten til stål, ca. 6 kg pr. liter. Egenvekten til stål er 7.8 kg/l og en plastkanne på 5 liter blir 30 kg så eit tre fire sånne kanner så har du det. Våt sand er ca. 2 kg/l NB. Bly er dyrt ja. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
index Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Tror jeg ville ha satset på blybarrer! Dyrt, men lett å plassere, har lite volum og ruster ikke! Sand i slanger har stort volum, og når slanken morkner bort etter noen år har du sand overalt! Blylodd til bilhjul kan evt være et alternativ, fylt i spylervæskekanner. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
VO`n Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 jab: Sendt deg IM Sitér dette innlegget Link to post
adanedehl Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 sement Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
ebonita Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Delar helt Index uppfattning. Blybatterier! Bättre att släpa med extra kilon som man har nytta av. 25 kr kilot på Biltema. Har själv rätat upp nuvarande båt med extra batterier. Bygg extra batterilådor på ställen som Du har svårt att använda till något annat vettigt. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 ekstra strøm hadde jo vært bra ja...... men det skal jo litt til og lade store eller mange batteribanker da må jeg ha no skille rele eller no?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ebonita Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Relä är ingen absolut nödvändighet, Du får nytta av batterierna ändå. Och som regel har Du tillräcklig generator till att få nytta av några extra batterier. Större generator gör bara att det eventuellt går fortare att ladda upp förbrukad ström. Prova att ställa en eller två man på den 'lätta' sidan så får Du en uppfattning om hur många kilo Du behöver för att båten skall ligga rätt. Tänk sedan på att om Du kan flytta befintliga kilon (= batterier?) från den tunga till den lätta sidan så får Du dubbel effekt (och utan kostnad för extra batterier!). Dvs Du tal bort x kilo på den tunga sidan och sätter dit x kg på den lätta, och det kostar bara batterilåda och kablar. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Sand er ikke å anbefale..... Hadde to sandsekker tidligere i båten og når plastikken ble morken og sprakk skulle det flere jule-rengjøringer til for å få all sanden vekk.... Den lurer seg inn i sprekker og små hulrom og er umulig å få ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 ok - det er bare det som er så rart at batterier og strømagregat står på den "lette" siden eneste jeg kan komme på som er litt tyngdeforskjell er at det er flislagt bad på den tunge siden + et 5 kilos anker Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.