Rastløs Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 (edited) - tenkte jeg skulle anskaffe blytau for ankeret i baugen. Hos de andre båtbutikkene koster slike tau 2000 kr. Hos biltema slipper du unna med det halve , - for samme lengde og tykkelse. Noen som har erfaringer med bruk av blytauet fra Biltema ? Edited June 9, 2008 by Rastløs (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Det fungerer helt sikkert greit. Men skaff deg en skikkelig daumann. Blåser det mye er det viktig med mer tyngde. Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Rastløs Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 (edited) Jeg har jo liggende en 7 kilos paraplydregg. Den passer vel fint til oppgaven som daumann tenker jeg. - endelig kan jeg bruke den til noe nyttig også, og i sammenslått tilstand til og med. Edited June 9, 2008 by Rastløs (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Enzo Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Biltematauet har vel bare bly de ytterste 12meterne , robline har vel bly hele veien. Jeg har ihvertfall et slikt tau og det er vel greit nok selv om det krøller seg ganske lett Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 Appropo blytau, har blyet kun i hensikt å holde tauet nede, eller tåler det mer før det blir gnagd over også (har blykjernen noe styrke om tauet "rundt" gnages) ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
La Digue Posted June 9, 2008 Share Posted June 9, 2008 (edited) Blyet er bare for å tynge ned tauet. Jeg har Roblon. Det virker veldig bra, og deilig å slippe kjetting. Kvaliteten på blytau fra Biltema kjenner jeg ikke. Men hvis det er på nivå med vanlig 3-slått tauverk derfra kan jeg bare si at man får det man betaler for. Appropo blytau, har blyet kun i hensikt å holde tauet nede, eller tåler det mer før det blir gnagd over også (har blykjernen noe styrke om tauet "rundt" gnages) ? Edited June 9, 2008 by La Digue (see edit history) Quote Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts