Jump to content

Blytauet fra Biltema, erfaringer ?

Rastløs

Recommended Posts

- tenkte jeg skulle anskaffe blytau for ankeret i baugen. Hos de andre båtbutikkene koster slike tau 2000 kr. Hos biltema slipper du unna med det halve , - for samme lengde og tykkelse.

Noen som har erfaringer med bruk av blytauet fra Biltema ?

Edited by Rastløs (see edit history)

Jeg har jo liggende en 7 kilos paraplydregg. Den passer vel fint til oppgaven som daumann tenker jeg. - endelig kan jeg bruke den til noe nyttig også, og i sammenslått tilstand til og med.

Edited by Rastløs (see edit history)

Biltematauet har vel bare bly de ytterste 12meterne , robline har vel bly hele veien.

Jeg har ihvertfall et slikt tau og det er vel greit nok selv om det krøller seg ganske lett

Appropo blytau, har blyet kun i hensikt å holde tauet nede, eller tåler det mer før det blir gnagd over også (har blykjernen noe styrke om tauet "rundt" gnages) ?

Blyet er bare for å tynge ned tauet. Jeg har Roblon. Det virker veldig bra, og deilig å slippe kjetting.

Kvaliteten på blytau fra Biltema kjenner jeg ikke. Men hvis det er på nivå med vanlig 3-slått tauverk derfra kan jeg bare si at man får det man betaler for.

Appropo blytau, har blyet kun i hensikt å holde tauet nede, eller tåler det mer før det blir gnagd over også (har blykjernen noe styrke om tauet "rundt" gnages) ?
Edited by La Digue (see edit history)

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!