SkipsrederGranli Startet 9.Juni.2008 Del på Facebook Startet 9.Juni.2008 (redigert) Så var stereoanlegg borte i både min og naboen sin båt.... Pluss litt hærverk....var så forbanna på lørdags morran da jeg kom ned i båten atte fy!! Men sånn verdi messig var det ikke det store tapet..... Men sinnsykt kjipt likevel...vi har båtplass bak låst bom å det hele...Noen som har noen kreative forslag for holde uønskede gjester borte? Evt billige men effektive alarmsystemer? Aller helst vil jeg at de skal prøve seg igjen så jeg kan ta de på fersken.....men da er det vel jeg som ender bak lås og slå...............! Redigert 9.Juni.2008 av SkipsrederGranli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juni.2008 Del på Facebook Svart 9.Juni.2008 Det beste er en alarm med gsm modul innebygget, noen av disse kan også ringes opp, da kan man høre at det faktisk foregår noe der så er det bare å hive seg på hjul med balltreet. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 En GSM alarm fra feks. CO kan du jo få til å styre ulike funksjoner også, det er bare fantasien som setter begrensninger der.....Norsk lov også muligens ... Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Jeg har montert alarmen fra CO i min båt med sensorer på alle dører og skap og deksler og luker osv.. Til denne har jeg en sirene som vræler 135DB rett i øret på den som måtte finne på å gå inn i båten. Jeg testet den ut, og det var VONDT å være i nærheten av den.. Og den er montert i mellom innerlinen og skroget slik at det må demonteres endel for å komme inn til sirenen for å få kuttet den. Innen den tid er jeg på plassen med balltre'et eller noe slikt. Den sender SMS til 3 forskjellige telefoner i tillegg. Alarmen skrus enkelt av med telefonen ved å ringe til den (du må programmere hvem som får lov til å skru den av og på). anbefales :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
ArildH Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Kanskje "Drittlei" kan skremme vekk inntrengere? Eller en enkel kobling med bevegelse-sensor ombord, koblet til et kompressorhorn eller lignende. Kjekt med alt en kan lage selv... Eller kan en bruke litt dyr 220V landstrøm på rekka kanskje?? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Bare husk på at om du skader tyven, så må du regne med noen måneder/år med palle snekkring, mens tyven kan neste dag fortsette å robbe resten av båtene i området. :nono: Er vist viktigere å passe på å verne kjeltringpakket enn å bruke midler som gjør at dem ikke prøver seg igjen. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
mosteen Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Døgnvakt i marinaen på dugnad Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Careka Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Hvis "tyven" leter etter drikkevarer, så hjelper det å ha ei flaske med litt teknisk sprit, tilfeldigvis på ei vodka flaske. Da er det lett å finne vedkommende etterpå. han sitter nemlig veldig lenge på do. og han komer neppe tilbake. har god erfaring med dette. og "tyven ble tatt". Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
håpløs Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Strømgjerde av den kraftige typen er relativt ufarlig og veldig ubeghagelig kan fåes med både 12volt og 220volt. Sjekk på lokale felleskjøp. Kan også kobles til kalesje for å jage luftrottene. Nokia solgte for noen år siden et GSM kamera som tok bilde ved bevegelse og varslet med sms og sendte bilde på mms. den kunne du ringe opp også. gikk på 12volt. Desverre så lages ikke det kamera lengre, men vet om en som har hatt hell i fangsten ved å bruke et slikt kamera. Men får vel alarmer med kamera igjen nå så du får bilde av idioten som er ombord. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Marwin Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) ...så hjelper det å ha ei flaske med litt teknisk sprit, tilfeldigvis på ei vodka flaske.har god erfaring med dette. og "tyven ble tatt". 1. Blander du med 50% tresprit, slutter tyven med tyveri og DUUuhh havner i "bua". (Redigert: Og på TV!!) 2. Eller tilsetter du "nogle fingerbøll" med Isopropanol, blir tyven MEGET full... drikker´n alt sjøl, se pkt.1. (Iso har 60 X så høy beruselses-effekt som Etanol...) Det er kun 2 "ting" som gir mennesket naturlig angst: Høy lyd og sviktende underlag.... (Alt annet er tillært!) Underlaget kan du neppe gjøre noe med i en liten båt, men høy lyd er kanskje tingen?? Er lyden høy nok,kan reaksjonene bli ubeskrivelige (Se innlegg #4 !!) Redigert 10.Juni.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
nab Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 1. Blander du med 50% tresprit, slutter tyven med tyveri og DUUuhh havner i "bua". (Redigert: Og på TV!!) Hvorfor skulle jeg (eller andre) havne i bua for å oppbevare tresprit innelåst i vår egen båt ? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 I havna der jeg ligger er det en kar som har montert web-kamera som dekker det meste av havna. Jeg har laget en laminert plakat som ligger ved døra til cabin der det står at området er dekket av web-kamera, samt at det ikke finnes verdisaker oppbevart i båten samt at jeg har alarm Tror det vil være enklere å gå videre for en nysgjerrig med en slik plakat.. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 ...Hvorfor skulle jeg (eller andre) havne i bua for å oppbevare tresprit innelåst i vår egen båt ? Tja si det... Hvis det er av "Biltema-typen" kan det bli snakk om "overlegg"?? Hvis du legger ut selvskudd i egen avlåste båt, hva da?? Garanterer pallespikring! OG evt erstattningskrav fra etterlatte?? Merkelig verden! Men hvis du sprenger trommehinnene på banditten, DAAahh slipper du kanskje? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Chris284 Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) Noen som har noen kreative forslag for holde uønskede gjester borte? Evt billige men effektive alarmsystemer? Aller helst vil jeg at de skal prøve seg igjen så jeg kan ta de på fersken.....men da er det vel jeg som ender bak lås og slå...............! Om du vil innstallere en gsm alarm, kan du se en type i linken under. Enkel å montere. Går på 12 volt og kan ringe 3 nr og gir melding om hvilken sensor som er aktivert. Kan og brukes i bil. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13451362 Redigert 10.Juni.2008 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
erwin-abel Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Kraftig sirene kombinert med "strobelys" kan gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Strobelyset har vel ikke så stor effekt når det er lyst til halvmørkt. Det er i alle fall min erfaring. Derimot oppfatter jeg den doble sirenen fra CO med artikkelnummer 32-4332 P gir ubehagelig lyd og trekker bare 250 mA. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Alarm med kraftig sirene gjør nok jobben sin. En blinkende diode i vinduet kan også være avskrekkende nok til at de heller går videre til neste båt. Ønsker de absolutt å gjøre innbrudd gjør de det uansett hvilke tiltak som blir gjort, kamera eller ikke. For de som ønsker å ta en runde med pakket med et balltre (er vel alles ønske) så er de over alle hauger før en selv har klart å få start på bilen uansett. Men med slike enkle og billige tiltak kan være nok til at de står over. De er som regel på jakt etter raske penger og drikkevarer. Barskap og et synlig stereoanlegg, kartplotter osv bør derfor tas med hjem. Jo mer en låser båten jo mer hærverk blir det, for inn kommer de uansett... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Jo mer en låser båten jo mer hærverk blir det, for inn kommer de uansett... Er ikke helt enig dette. Hvis båten din er vanskeligere å komme inn i en nabo båten, er det større sannsynlighet at de velger den. Er ellers enig med alt som bråker masse og gir hodepine og vekker oppmerksomhet gjør susen. Gjerne med alarm merker. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) hehe endelig...... endelig noen som gjør tiltak ...... har i et par innlegg nevnt noe som kan ligne på selvtekt og har fått så øra har flagra dumt å sitte inne for sånne møkkafolk men VELDIG fristende!!!!! skal montere gps og sms alarm selv nå så kansje jeg får meg en bråtur...... hva med selforsvars spray med FARGE som går av midt i trynet på de som kommer med hue inn hehe har eksempler på folk som har latt døra stå ulåst får å hindre herverk og kansje tyven ikke tør gå inn der det blir for opplagt lett???? Redigert 10.Juni.2008 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
hifo Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 hvis en båt er gørrlåst , tyder det vel på at eieren kansje har noe verdifullt der inne og da blir den veldig attraktiv for en tyv. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SkipsrederGranli Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 tusen takk for alle innspill her.... trur nok jeg skal gå for en sånn gsm sak med en kraftig sirene i tillegg... Noen som vet om jeg og båten som ligger ved siden av kan spleise på en slik gsm sak? Så kan den sende sms til oss begge. Dersom vi monterer noen slike trådløse sensorer i begge båtene og hovedenheten ligger i den ene? Er det rekkevidde nok til det tru? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Hvis det er trådløse enheter skal vel ikke det være noe problem, men hvis hovedenheten ligger i nabobåten og de er på tur da er du like langt Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Er ikke helt enig dette. Hvis båten din er vanskeligere å komme inn i en nabo båten, er det større sannsynlighet at de velger den. Mvh Pjolter Hva som er mest sannsynlig skal ikke jeg begi meg ut på, men jeg ville iallefall ikke sikra båt med låser om det ikke var noe verdifult å ta. Vil de inn så kommer de inn, bare at pakket sparker opp en dør med en liten lås kan ødelegge mye. Det er vel et standpunkt en selv må ta i den situasjonen en er i... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Jammen fikk jeg ikke innbrudd i båten! Låsen brutt opp uten vesentlige skader, ingenting tatt. Nå skal tyvene identifiserers på web-kamera og saken selvsagt anmeldes! Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Lykke til Swande, håper for din del at pakket blir tatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.