Jump to content

Har hatt innbrudd i båt... Kreative forslag?

SkipsrederGranli

Recommended Posts

Så var stereoanlegg borte i både min og naboen sin båt.... Pluss litt hærverk....var så forbanna på lørdags morran da jeg kom ned i båten atte fy!!

Men sånn verdi messig var det ikke det store tapet..... Men sinnsykt kjipt likevel...vi har båtplass bak låst bom å det hele...Noen som har noen kreative forslag for holde uønskede gjester borte? Evt billige men effektive alarmsystemer? Aller helst vil jeg at de skal prøve seg igjen så jeg kan ta de på fersken.....men da er det vel jeg som ender bak lås og slå...............!

Redigert av SkipsrederGranli (see edit history)

Jeg har montert alarmen fra CO i min båt med sensorer på alle dører og skap og deksler og luker osv..

Til denne har jeg en sirene som vræler 135DB rett i øret på den som måtte finne på å gå inn i båten.

Jeg testet den ut, og det var VONDT å være i nærheten av den.. Og den er montert i mellom innerlinen og skroget slik at det må demonteres endel for å komme inn til sirenen for å få kuttet den.

Innen den tid er jeg på plassen med balltre'et eller noe slikt.

Den sender SMS til 3 forskjellige telefoner i tillegg.

Alarmen skrus enkelt av med telefonen ved å ringe til den (du må programmere hvem som får lov til å skru den av og på).

anbefales :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Bare husk på at om du skader tyven, så må du regne med noen måneder/år med palle snekkring, mens tyven kan neste dag fortsette å robbe resten av båtene i området. :nono:

Er vist viktigere å passe på å verne kjeltringpakket enn å bruke midler som gjør at dem ikke prøver seg igjen.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Hvis "tyven" leter etter drikkevarer, så hjelper det å ha ei flaske med litt teknisk sprit, tilfeldigvis på ei vodka flaske.

Da er det lett å finne vedkommende etterpå. han sitter nemlig veldig lenge på do.

og han komer neppe tilbake.

har god erfaring med dette. og "tyven ble tatt". :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Strømgjerde av den kraftige typen er relativt ufarlig og veldig ubeghagelig kan fåes med både 12volt og 220volt. Sjekk på lokale felleskjøp. Kan også kobles til kalesje for å jage luftrottene.

Nokia solgte for noen år siden et GSM kamera som tok bilde ved bevegelse og varslet med sms og sendte bilde på mms. den kunne du ringe opp også. gikk på 12volt.

Desverre så lages ikke det kamera lengre, men vet om en som har hatt hell i fangsten ved å bruke et slikt kamera. Men får vel alarmer med kamera igjen nå så du får bilde av idioten som er ombord.

Livet er for kort for sightsing.

...så hjelper det å ha ei flaske med litt teknisk sprit, tilfeldigvis på ei vodka flaske.har god erfaring med dette. og "tyven ble tatt". :smash:

1. Blander du med 50% tresprit, slutter tyven med tyveri og DUUuhh havner i "bua". :cryin: (Redigert: Og på TV!!)

2. Eller tilsetter du "nogle fingerbøll" med Isopropanol, blir tyven MEGET full... drikker´n alt sjøl, se pkt.1. (Iso har 60 X så høy beruselses-effekt som Etanol...)

Det er kun 2 "ting" som gir mennesket naturlig angst: Høy lyd og sviktende underlag.... (Alt annet er tillært!)

Underlaget kan du neppe gjøre noe med i en liten båt, men høy lyd er kanskje tingen?? Er lyden høy nok,kan reaksjonene bli ubeskrivelige :cool:

(Se innlegg #4 !!)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

I havna der jeg ligger er det en kar som har montert web-kamera som dekker det meste av havna.

Jeg har laget en laminert plakat som ligger ved døra til cabin der det står at området er dekket av web-kamera, samt at det ikke finnes verdisaker oppbevart i båten samt at jeg har alarm

Tror det vil være enklere å gå videre for en nysgjerrig med en slik plakat.. :yesnod:

...Hvorfor skulle jeg (eller andre) havne i bua for å oppbevare tresprit innelåst i vår egen båt ?

Tja si det... Hvis det er av "Biltema-typen" kan det bli snakk om "overlegg"??

Hvis du legger ut selvskudd i egen avlåste båt, hva da?? Garanterer pallespikring! OG evt erstattningskrav fra etterlatte??

Merkelig verden!

Men hvis du sprenger trommehinnene på banditten, DAAahh slipper du kanskje?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Noen som har noen kreative forslag for holde uønskede gjester borte? Evt billige men effektive alarmsystemer? Aller helst vil jeg at de skal prøve seg igjen så jeg kan ta de på fersken.....men da er det vel jeg som ender bak lås og slå...............!

Om du vil innstallere en gsm alarm, kan du se en type i linken under. Enkel å montere. Går på 12 volt og kan ringe 3 nr og gir melding om hvilken sensor som er aktivert. Kan og brukes i bil.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13451362

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Alarm med kraftig sirene gjør nok jobben sin. En blinkende diode i vinduet kan også være avskrekkende nok til at de heller går videre til neste båt. Ønsker de absolutt å gjøre innbrudd gjør de det uansett hvilke tiltak som blir gjort, kamera eller ikke. For de som ønsker å ta en runde med pakket med et balltre (er vel alles ønske) så er de over alle hauger før en selv har klart å få start på bilen uansett. Men med slike enkle og billige tiltak kan være nok til at de står over. De er som regel på jakt etter raske penger og drikkevarer. Barskap og et synlig stereoanlegg, kartplotter osv bør derfor tas med hjem. Jo mer en låser båten jo mer hærverk blir det, for inn kommer de uansett...

Jo mer en låser båten jo mer hærverk blir det, for inn kommer de uansett...

Er ikke helt enig dette. Hvis båten din er vanskeligere å komme inn i en nabo båten, er det større sannsynlighet at de velger den. Er ellers enig med alt som bråker masse og gir hodepine og vekker oppmerksomhet gjør susen. Gjerne med alarm merker.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

hehe endelig......

endelig noen som gjør tiltak ...... har i et par innlegg nevnt noe som kan ligne på selvtekt og har fått så øra har flagra

dumt å sitte inne for sånne møkkafolk men VELDIG fristende!!!!!

skal montere gps og sms alarm selv nå så kansje jeg får meg en bråtur......

hva med selforsvars spray med FARGE som går av midt i trynet på de som kommer med hue inn hehe

har eksempler på folk som har latt døra stå ulåst får å hindre herverk og kansje tyven ikke tør gå inn der det blir for opplagt lett????

Redigert av jab (see edit history)

tusen takk for alle innspill her.... trur nok jeg skal gå for en sånn gsm sak med en kraftig sirene i tillegg... Noen som vet om jeg og båten som ligger ved siden av kan spleise på en slik gsm sak? Så kan den sende sms til oss begge. Dersom vi monterer noen slike trådløse sensorer i begge båtene og hovedenheten ligger i den ene? Er det rekkevidde nok til det tru?

Er ikke helt enig dette. Hvis båten din er vanskeligere å komme inn i en nabo båten, er det større sannsynlighet at de velger den.

Mvh

Pjolter

Hva som er mest sannsynlig skal ikke jeg begi meg ut på, men jeg ville iallefall ikke sikra båt med låser om det ikke var noe verdifult å ta. Vil de inn så kommer de inn, bare at pakket sparker opp en dør med en liten lås kan ødelegge mye.

Det er vel et standpunkt en selv må ta i den situasjonen en er i...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...