Rui lui Startet 10.Juni.2008 Del på Facebook Startet 10.Juni.2008 (redigert) lurer på om denne er den rette for 12 v tv min? og evt grundig dekoderen (bakkenettet) 199,- Champion 12V DC-DC bil-adapter Allround DC-DC Converter for DC spenningsuttak fra sigarett-tenner i bil, båt eller hytte. Spenni.. Les mer » denne har di på siba..fikk ikke lastet opp bildet:-( Redigert 10.Juni.2008 av westcruiser 32 (see edit history) Sitér dette innlegget ] Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Grundig-boksen er jo 12v Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Rui lui Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 ja men trenger vel en 12v kabel? Sitér dette innlegget ] Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) Til TV'n følger det vel med kabel? Og til Grundig-boksen som leveres med 230VAC/12VDC batterieliminator klipper du bare bort eliminatoren og kobler rett på 12v. Eller du kjøper en ferdig kabel med sigarettenner plugg som leveres som ekstrautstyr til boksen. Men obs, bruker du klippemetoden sier Grundig at garantien ikke gjelder lenger. Den enheten du viser til hos Siba, er en omformer til utstyr som trenger annen spenning enn 12VDC. Det står jo: Inngang: DC 12 V (likespenning)Utgang: 1,5 - 3,0 - 4,5 - 6,0 - 7,5 - 9,0 - 12 V DC Max utgangsstrøm: 1500 mA Så detter er en omformer og ingen kabel. Den kan f.eks brukes til en reiseradio som går på 9v. Lars H. Redigert 10.Juni.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rui lui Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) ok.så da kan jeg rett og slett klippe begge ledningene på tv og grundig sånn at jeg "kaster"di eliminatorene som er på?å kobler strøm (12v)på ledningen fra apparatene før di kommer til eliminatorene? Redigert 10.Juni.2008 av westcruiser 32 (see edit history) Sitér dette innlegget ] Link to post
Lars H. Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Jeg har gjort det slik på Grundig-boksen, ja. For TV'n er det imidlertid litt mer å tenke på. Hva sier spesifikasjonen for spenningen inn til TV'n? Tåler den under 12volt og opp til 14,4volt? Det gjør nemlig ikke alle nye flatskjermer. Så her kan det være lurt med en 12VDC/12VDC omformer for å skaffe skjermen eksakt 12volt. Men Siba-enheten er for liten. Den kan kun levere 1,5A, og en TV trekker mye mer. Men nå er det natti, natti her. Er tilbake imorgen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jappen Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Denne kabelen kan du kjøpe hos Elprice. Brukes på Grundig boksen. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31375 mvh Jappen Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Jeg har gjort det slik på Grundig-boksen, ja. For TV'n er det imidlertid litt mer å tenke på. Hva sier spesifikasjonen for spenningen inn til TV'n? Tåler den under 12volt og opp til 14,4volt? Det gjør nemlig ikke alle nye flatskjermer. Så her kan det være lurt med en 12VDC/12VDC omformer for å skaffe skjermen eksakt 12volt. Men Siba-enheten er for liten. Den kan kun levere 1,5A, og en TV trekker mye mer. Men nå er det natti, natti her. Er tilbake imorgen. Lars H. okidoki sove godt natti natt:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 10.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 Denne kabelen kan du kjøpe hos Elprice. Brukes på Grundig boksen. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31375mvh Jappen ok da vet jeg hvordan den ser ut. takk. Sitér dette innlegget ] Link to post
jappen Svart 10.Juni.2008 Del på Facebook Svart 10.Juni.2008 (redigert) Denne kabelen kan brukes til Grundig boksen. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31375 mvh Jappen Beklager det ble dobbel posting Jappen Redigert 10.Juni.2008 av jappen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Denne kabelen kan du kjøpe hos Elprice. Brukes på Grundig boksen. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31375mvh Jappen På bildet ser man to kabler, en til 12v og den andre, med en liten boks på, er vel forbindelsen mellom dekoderen og TV. Hva er denne boksen? På ledningsettet som fulgte med min Grundig dekoder til 230V, er det ingen slik på forbindelsesledningen. Kanskje det er derfor man må kjøpe dette settet for å bruke det på 12V? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Bruker Grundigboksen på hytta. Klippet ledningen og kobla til en sånn sigarett-tenner plugg til rundt 30,-. Tror de skulle ha rundt 500,- for 12V kit hos Expert Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 (redigert) Det er vel en antennekabel med galavnisk skille. Dvs at den skal bruke inn til decoder. Fra decoder til TV brukes Scart event HDMI kabel. Galvansik skille kabelen er vel lagt ved for en ekstra sikerhet hvis du kobler deg mot antenneanlegg på land (kabel.TV) antar jeg. Redigert 11.Juni.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 En kollega kjøpte Grundig TV, den skulle gå på 12V. Men saken var den tålte ikke ladespenningen fra motor og aggregat. Altså måtte det inn en spenningsregulator til denne for å skaffe ren 12V. Sitér dette innlegget Link to post
jappen Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 På bildet ser man to kabler, en til 12v og den andre, med en liten boks på, er vel forbindelsen mellom dekoderen og TV. Hva er denne boksen? På ledningsettet som fulgte med min Grundig dekoder til 230V, er det ingen slik på forbindelsesledningen. Kanskje det er derfor man må kjøpe dette settet for å bruke det på 12V? Hvis du går inn på linken og leser "vis full tekst" så er det forklart hvorfor denne antenne kabelen skal brukes når dekoderen er brukt med 12 volt. mvh jappen Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 På bildet ser man to kabler, en til 12v og den andre, med en liten boks på, er vel forbindelsen mellom dekoderen og TV. Hva er denne boksen? På ledningsettet som fulgte med min Grundig dekoder til 230V, er det ingen slik på forbindelsesledningen. Kanskje det er derfor man må kjøpe dette settet for å bruke det på 12V? ------------------------------------------------------------------------------- Den andre ledningen er ANTENNE ledning. med en DUPEDITT som hindrer strømmen å komme til Grundigboksen. I følge skrivet som følger med dette settet. Står det at hvis en har en antenne forsterker som går på 12V må en bruke denne antenne ledningen. Ellers kunne Grundigboksen ryke. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
prin435 Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Kjøpte sig tenner kontakt og kontakt til Grundig på CO. Laget 12V kabel til Grundigboksen selv uten å ødlegge 230VAC/12DC adapteren. Sigtenner splitter kjøpte jeg på Biltema. Sigtenner kontakten ( H kjønn ) som biltema hadde så litt jalla ut, valgte derfor CO. Grundigboksen begynner å oppføre seg merklig ved ca. 10,0V. TV`n funka. Jeg må gjøre noe da spenningsfallet blir for stort med både TV og Grundigboks tilkoblet i samme uttak. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Superkul Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 oooooooops jeg har kobla grundig dekoder og flatskjerm på 12 volt og har el forst. antenne men det funker........ lagde også kabel/ sig tenner selv fra CO betyr det at grundig dekodern sier takk for seg??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Nei, skulle det det da? Du sier jo at det funker. Hva slags antenne og antenneforsterker har du? Har du en spenningsforsyning/antenneforsterker mellom antennen og dekoderen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Superkul Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 jeg har en sånn ufo antenne som går innom forsterkeren før dekoderen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.