JensenEF Startet 11.Juni.2008 Del på Facebook Startet 11.Juni.2008 Jeg driver å styrer med en Sunwin 14, tråd om den her på forumet, og har drevet og vurdert noe jeg begynner å mistanke at jeg har hatt lite forutsetning for å vurdere... Saken er den: Jeg kjøpte båten for noen år tilbake, og kjøpte litt senere bunnstoff, uten at dette er lagt på. Båten ble stående. Det skjedde jo så mye annet.... Det ser ut som om det ikke(!) har vært bunnstoff på den, hvis så har vært har fjerninga vært eksemplarisk. Skroget ser greit ut, men trenger en omfattende vaske og polering. Nå trodde jeg faktisk at det i seg selv var nok for denne sesongen, men enkelt jeg har snakke om saken mener at bunnstoff bør påføres for å unngå at det gror seg til masse dritt. Her er jeg virkelig i beit for tips(hint hint)! Og hvordan i all verden skal jeg klare å finne ut hvor vannlinja går når båten står på henger? JA, jeg innrømmer glatt at jeg har lyst til å tilbringe sommeren på sjøen. Men, jeg trenger sårt hjelp fra dere båtkyndige her på forumet. Drar bort til båten til helga for å sette i gang med hva enn det blir. Takker så mye for alle innspill som måtte komme i denne tråden, og for all tidligere hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Ligger du i saltvann eller ferskvann? Alle mine motorbåter opp igjenom årene har hatt båtplass i elv, aldri bunnstoff, kun polering! Nå med seilbåt som ikke kommer under brua til brygga mi, bånnstoff! Sitér dette innlegget . Link to post
Tore B Svart 11.Juni.2008 Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Bunnstoff må du ha hvis båten ligge på sjøen hele tiden. Hvis du tar den opp og ned med henger, da kan du vurdere å droppe det. Du sier båten står på henger, da er det jo bare å sette den på vannet å la den ligge et døgn, så vil vannlinja bli markert. Sitér dette innlegget Link to post
JensenEF Svart 11.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2008 Takk for svar. Hengeren har punkterte dekk etter noen år uten tilsyn og i generell dårlig forfatning. Hadde håpa å spraye skum i dekkene for å få båten ut, for så å shine den opp, men takk for tipset. Får tenke litt på om jeg "tester" båten denne sesongen for så å gi den en overhaling, eller kjører full overhaling nå... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.