Hafrsfjord Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Kanskje jeg tar feil, men jeg regnet med/trodde at >cheetah< spurte om sin egen motor - Yanmar 3qm30 ( som det står i signaturen hans )- denne motoren har ikke glødeplugg og går på diesel (vanligvis ) og er ikke særlig avansert. Om en bruker CRC 556 som "startgass" ett par ganger så tror jeg ikke det er noen katastrofe, men helt klart... kan du klare deg uten er jo ingen ting bedre Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Trengte bare en liten hjelp av startgassen pga mye vann og det i systemet. Starter helt fint nå uten startgass Sitér dette innlegget Link to post
sjørøværn Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 En mekaniker fortalte at han kunne se om en motor hadde brukt startgass. Ble krakkeleringer på lagerskåler pga de kraftige eksplosjonene. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Hvis motorer idag ikke starter uten startgass så er det enten bruker, motor eller begge deler det er noe feil ved. Ligg unna gassen og finn feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Ligg unna staretgass, for det er indikasjoner på at det knekker kompresjonsfjærene etter hvert. Bedre å finne feilen til hvorfor motoren er trangstartet. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
cheetah Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Motoren gikk helt fint og startet som bare det etter den ene gangen jeg brukte startgass. Går vel greit i nødstilfelle men er enig i at den ikke skal brukes regelmessig ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.