Manito Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Hei på dere vi og et vennepar skal ta båtene vår å feriere på Dalslandskanal i sommer, og da må vi frakte båtene fra Østfold og til Nøssemark eller Ed. Men kompisen min var der en tur å så ingen bra steder å sette ut 2 "store" båter som kommer på trailer. Har noen et godt forslag? Quote Link to post
Larspo Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 (edited) Nössemark Båttransport har spesialisert seg på denne turen, altså har et fast "plukkopp" sted i Halden, og en fast "slippsted" i Stora Le. Kikk på http://www.dalslandskanal.se/ Klikk så på "landtransporter" under "fritidsbåter i kanalen". Der får du opplyst det du trenger: Evt, om du kommer med henger selv: Upperud: Slusstationen, gästhamnen Bengtsfors: Gästhamnen Gustavsfors: Gästhamnen Årjäng: Gästhamnen Lennartsfors: Gästhamnen Töcksfors: Gästhamnen Otteid: Gästhamnen Nössemark: Gästhamnen Ed: Gästhamnen Edited June 11, 2008 by Larspo (see edit history) Quote Link to post
Manito Posted June 12, 2008 Author Share Posted June 12, 2008 takk for det Transporten er alerede ordnet det jeg tenkte på var mer om det fantes en god brygge der en semitrailer m/kran kunne stå å slippe ut båtene Quote Link to post
roaldbj Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 For en del år siden ble vi satt ut med kranbil i Nøssemark. Antar at den samme muligheten er til stede idag. Quote Link to post
Gunga Din Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 gjorde turen för 15 år sedan da lyfte dom med gaffeltruck i Halden o hade en fast kran i Nössemark ! så jag husker ikke om det var trailerramp der! Quote S/Y Gunga Din Link to post
Timeout Skjeberg Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Kjørte turen i 2006, vi satt da ut båtene i Øvre Otteid mellom Aremark og Ørje, litt tøff vei inn, men vi kjørte med lastebil med 30 fot /7 tonn båt på. Det er ingen vits i å prøve Nössemark, han som driver der vil ha enerett på den transporten. Ellers er det kjempefin lastebilplatting ved campingen i Töckfors, men litt langt å kjøre fra Østfoldkysten. Quote Link to post
Manito Posted June 12, 2008 Author Share Posted June 12, 2008 Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har tatt noen bilder av egnede steder? Quote Link to post
tommy Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Jeg har blitt satt ut/opp i Ed 4 ganger, de 3 første gangene kostet det ingenting, siste gang i fjor betalte vi 70 kr, Det er god plass til vogntog/semi. Om du finner noen gamle brosjyrer fra Ed's gjestehavn så vil se en gammel beltegående kran som står på kaia der, den er borte og det står igjen en stor betonplatting der, der er det helt suverent og sette ut båt. Dersom du er av den nervøse typen bør du ta en tur og se, du må holde hovedveien gjenom sentrum og ta til høyre etter jernbanebroen, ikke velg snarveien gjenom, da møter du en bro på ca 3 m. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.