Astor Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 På den nye båten har jeg et ubehandlet teakdekk som jeg ønsker å bevare så pent som mulig. Men før eller siden vil en "klossete" dieselpurser søle siesel på teaken. Hva gjør jeg da? Zalo? Og mye vann? I går vasket jeg begge dekkene med orginal grønnsåpe. Og her kom det mye pent treverk fram etter hvert som jeg skrubbet meg fra. Men phuuu for en jobb. mvh Astor Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Godværseileren Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Før du fyller diesel er det i alle fall lurt å helle sjøvann over teaken der det kan søles. Da trekker den ikke inn dieselen på samme måte. Quote Link to post
rover Posted June 11, 2008 Share Posted June 11, 2008 Oi, ja!!! Det var smart:-) Dieselen flyter oppå...... Får "tilbakeslag" av og til, blir litt søl.... Quote Link to post
Recommended Posts