Jump to content

Kjøpt ny båt. Scand Nautic

rmartin

Recommended Posts

Gratulerer, den så fin ut!

Du bør teste fargenyanser for reflekser i glasset, kan være stor forskjell med mørkere farge avhengig av vinkelen på vinduet.

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

• 6 måneder senere...

Har da fått brukt båten en sommer sesong og alt i alt er jeg fornøyd.

Skal oppgradere styre posisjonen/konsol og lurer på om noen vet hvor det kan skaffes metal plate med treimitasjon?

evt orginal instument plate og bryter plate. Det gamle ser ikke så fint ut

Har fått byttet puter og stoler . Orginalt fra Scand sine siste modeler.

Utbedringer før neste sesong blir

Finne utav turtalls problem TAMD31a. Får maks 3400omd. og 15 knop. Skal få minst 3800 omd og 21-22 knop orginalt. Flaps ok!

Bytte kalesje. Noen som vet Pris og hvor?

lakkere om styrekonsol,badeplattform og fjerne sort dekor under front glass.

bytte ekkolodd/kartplotter.

pusse opp akterkabin.

Gratulerer med ny båt....

Min første Scand var helt maken. Men som andre alt har sagt, vær forsiktig med hvitt eller lyst på konsollen. Det blir veldig mye reflekser.

En av de første "oppgraderinger" jeg gjorde med min, var å lage rekke bak. båten er veldig vanskelig å gå rundt bak.

Orginal rekke finnes ikke, så jeg modifiserte en fra Delta 27, ble skikkelig bra:-)

Angående fart. Jo, den går 22 knop, helt tom, men med vann, diesel, +++ er det mer realistisk med 16 - 18 knop.

ved 3400 opm.

Om kalesje, orginal kalesjen, var helt ubrukelig. Båten så ut som en "coupe".

Tror jeg kjøpte den nye hos "Rofi" skikkelig høyde, og vinduer helt rundt. Den var kjempebra.

Så lykke til med båten, og godt nyttår.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...