Jump to content

finne motornummer på en mercury optimax 90

kurt1234

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg kan finne motornummeret på en mercury optimax 90hk ? Jeg vil sjekke med småbåtregisteret før jeg kjøper motoren. Selger har ikke så mye papirer, og jeg vil være på sikre siden.

mvh

kurt

Hei.

Er det noen som vet hvor jeg kan finne motornummeret på en mercury optimax 90hk ? Jeg vil sjekke med småbåtregisteret før jeg kjøper motoren. Selger har ikke så mye papirer, og jeg vil være på sikre siden.

mvh

kurt

Hei og velkommen til BP. Du finner motornummer/serial numb. øverst på stammen på motoren. Når du finner dette kan du gå inn på denne linken : http://www.brunswickmarineemea.com/downloa...=17〈=EN

Her går du inn på "check registration"og legger inn serie nr. Her får du ut salgsdato og eventuell Norsk forhandler.

Ellers , hvis motoren har stått på en båt som er registrert i småbåtregisteret, vil motornummer være påført eierens båtkort. Lykke til. :flag:

p.s. Hvis motornummer begynner med 0 er dette tallet 0, ikke bokstaven O.

Kunne ikke huske å se noe skilt her... kan det være slått inn i motor en plass?? evt hvor?? jeg vil kjøpe motoren, eller melde dette av om den ikke er heilt "ok" motor til polititet.

mvh

Kurt

serie_nr._motor_large.jpg

Kunne ikke huske å se noe skilt her... kan det være slått inn i motor en plass?? evt hvor?? jeg vil kjøpe motoren, eller melde dette av om den ikke er heilt "ok" motor til polititet.

mvh

Kurt

Litt merkelig at du ikke finner serienr. etc. Se bilde vedlagt:

Har ikke sett serie nr. andre steder, men muligens på selve motorblokka.? Litt mistenkelig , hvis dette er fjernet.

Sjekk på "festebraketten" til motoren. På venstre side sett bakfra. Der skal det sitte et merke. Skal vel i tillegg som nevnt over finnes slått inn i blokka?

motornummer.jpg

Edited by smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!