Jump to content

Ikke enkelt å kjøpe ny båt....


Sebaldus

Recommended Posts

Virker som om en del båtprodusenter har glemt at det en dag kommer magrere tider....

http://bt.no/lokalt/bergen/article246060

Hadde tenkt å kikke litt nærmere på båt fra denne leverandøren i helgen, men det er jeg usikker på nå  :lol:  :lol:

 

mvh

Kjelli, som ikke har tenkt å skifte ut båten nå....... men en vet jo aldri når fot-syken blomstrer opp igjen..........

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er KUN pengene det står på her!   :lol:

Det står ikke KUN på penger, det står på en leverandør som tydeligvis er fullstendig ukjent med ord som "service", "kundebehandling" og at det er den som har pengene som bestemmer!

 

Slike leverandører bør kjøres så hardt til veggs at de minner til forveksling om et belgisk frimerke!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det står ikke KUN på penger, det står på en leverandør som tydeligvis er fullstendig ukjent med ord som "service", "kundebehandling" og at det er den som har pengene som bestemmer!

 

Slike leverandører bør kjøres så hardt til veggs at de minner til forveksling om et belgisk frimerke!

 

mvh

Poseidon

Jeg mente selvfølgelig at det i første omgang er pengene som er den største hindringen for min del. Neste hindring kan tydeligvis bli at jeg ikke får kjøpt fordi jeg bor på feil sted... Er helt enig i at dette er slett kundebehandling!

Link to post
Share on other sites

Virker som om en del båtprodusenter har glemt at det en dag kommer magrere tider....

http://bt.no/lokalt/bergen/article246060

I dag kan man sikkert holde på på denne måten da det er nok av kjøpere og problemet er at man ikke klarer å lage nok båter. Men hvis konjunkturene snur er det de solide produsentene med godt rykte som klarer seg, ikke cowboyene. Og NB trodde jeg virkelig var i den første kategorien, men nå begynner jeg å lure.

Link to post
Share on other sites

Tror også denne produsenten burde gjøre seg kjent med lovverket. Hadde undervisning i norsk handelsrett for en del år tilbake. Innen dette området hadde det den gangen vært en del dommer som gikk på at: "For produkter som tilbys allmenheten er det ikke lov å nekte salg såfremt kjøper er villig til å kjøpe produktet til den pris og de betingelser som selger forlanger". Betingelser kan f.eks. være at båten må hentes og betales kontant til forhandler ved avhenting. Dette gjelder forbrukerkjøp.

Link to post
Share on other sites

Det står ikke KUN på penger, det står på en leverandør som tydeligvis er fullstendig ukjent med ord som "service", "kundebehandling" og at det er den som har pengene som bestemmer!

 

Slike leverandører bør kjøres så hardt til veggs at de minner til forveksling om et belgisk frimerke!

 

mvh

Poseidon

 

Det var j....... bra formuleret.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

:cool:

 

Har de ikke et bransjeorgan disse selgerne?.

De er jo rett og slett dumme!.

 

Vi hadde en sak her på Trøndelagskysten for noen år siden:

 

5 trålfiskere kom på land etter å ha dratt i land ÅRETS fangst.

De troppet opp hos en Mercedes forhandler og bestilte 5 STORE biler.

Han lo av de og fortalte dem at det luktet fisk av De......

 

De gikk over gata og reiv ut de største BMW'ene de kunne finne!!!

 

Merce-Selgeren fikk sparken ... SÅ RART....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...