ArildH Startet 12.Juni.2008 Del på Facebook Startet 12.Juni.2008 Har gjennomført en "opprensking" av alle tre kjølere på min VP AQAD40B. Kjøpte nye pakninger og O-ringer for å sikre meg at alt ble tett, og for å slippe å demontere igjen. Men neida... Oljen sprutet og vannet sildret. Etter å ha demontert innmat fra oljekjøler tar jeg noen mål på sylinder og O-ring-spor. Kjøler innvendig er Ø96mm, spor for O-ring er 3mm dypt og langt(fra ande sylinder), altså Ø102mm utvendig på ringen. O-ring kjøpt fra VP-forhandler er 3mm tykk. Innsats er Ø94mm og har en radiell overgang til flensen som klemmes fast inntil anden av kjøleren. Dette ble ikke tett. Ikke nesten engang... Kjøpte meg en 4mm O-ring istedet og vips så var problemet borte!! For kjølevannskjøler var det samme leksa, men her var det glykolen som kom ut frontdekselet. Her er ikke O-ring-spor i kjøleren, men berre en faset inngang som O-ring skal ligge mot. Fikk 3mm ring (Ø124mm innvendig, kjølerinnsats er Ø125mm), men byttet den til 4mm for å få dette tett. Anbefaler alle å gå opp på tykkelse for å unngå problem. Kan klare seg med 3,5mm på kjølevannskjøleren, men 4mm gikk helt fint det også. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Jeg opplevde akkurat det motsatt som deg under overhaling av en VP for noen år siden. Jeg gadd ikke kjøpe o-ringer hos VP, men brukte noen som var litt for tykke. Det ga lekkasje for meg.... Skal ikke være lett! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.