Superkul Startet 12.Juni.2008 Del på Facebook Startet 12.Juni.2008 (redigert) vi fikk nysydd kalesje som er over flybridgen men den var så stram at det var et leven å få på....... når alle knappene var tredd skulle jeg sette på kallesjestanga men da røk hjørnet på plexiglasset på vindskjermen (hjørnet) er det no triks som å fukte den eller no ved førstegangs påsetting så den får strekt seg litt??? Redigert 12.Juni.2008 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
eysteind Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Vatn? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Påfør vann og la kalesje stå på et døgns tid så den får strekkt seg. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 hadde mistanke om at vann og litt tid så den strekker seg hjelper ja..... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fusebox Svart 12.Juni.2008 Del på Facebook Svart 12.Juni.2008 Heia, Jeg hadde en altfor stram kalesje til vår båt, og fikk den nesten ikke på. Dro til Biltema og handlet verktøy for å stanse ut nye huller (50,- lapp eller så for settet). Stanset ut litt bredere/lengre huller og så passet den fint. Det er gjerne ikke så mye som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Batilla Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Kanskje ikke helt hva du spør om, men, de som sydde vår kalesje sa at det var viktig å kneppe kalesjen på symmetrisk (samme knapp på hver side av kalesjen) i begynnelsen, til den hadde fått ett par regnskyll over seg. Dette skulle forhindre at den ble skeiv. Batilla Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Er i samme situasjon selv. Fikk nykalesjen tilbake igår etter at den har vært til justering. Kalesjemakeren, en av de større i landet, mente at vann ville hjelpe til å strekke duken. Skulle deretter la den stå et døgns tid for å strekke seg til. Får se om jeg får kalesjen på i løpet av ettermiddagen. Har heldigvis den gamle i backup hvis det skulle skjære seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.