jonol Startet 13.Juni.2008 Del på Facebook Startet 13.Juni.2008 (redigert) Jeg skal omsider til å montere dette filteret, https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2811/Filter.jpg men hva kan man bruke til å tette gjengene med ?. Redigert 13.Juni.2008 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Bawaria Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Det finnes Loctite for det formålet husker ikke akkurat nr. . men oftest så handler det om rør fittings her og den er kon så det er bare å dra til. Sitér dette innlegget Link to post
maskinist Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Bruk loctite 542 da blir det garantert tett. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Det kommer ann på, ser ut som at det er brukt en hydraulikk oring(husker ikke fagnavnet) på den ene krana, på mitt filter var der en tettekon i enden av fittingen, og da trenger du ikke tilføre noe for å få det tett. hvordan ser fittingene dine ut, og hvordan ser hullene ut innvendig? Har du mulighet til å ta bilde? Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
battello Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 I forbindelse med montering av Navman dieselmåler ble jeg anbefalt å bruke Loctite 577. Dette virker fint, ingen lekkasjer. Sitér dette innlegget -battello Link to post
chagall Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Det kommer ann på, ser ut som at det er brukt en hydraulikk oring(husker ikke fagnavnet) på den ene krana, Har du mulighet til å ta bilde? Ser ut som det kan være DBS (Dowty Bonded Seal) pakning. Fås kjøpt hos Tess, Hydroscan, etc. Se link: http://www.fittingsandadapters.com/dowbonseal.html Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 13.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Nei, der er nok ingen O-ringer. Både ventilene og stussene bunner med bare håndmakt, så de er neppe særlig konisk heller. De er heller romslig etter mitt skjønn. Der er faktisk samme gjengene på styringa (Ultraflex), men der er de konisk. Det er 1/4" NPT iflg. beskrivelsen. Loctite 542 kan vel brukes, men hva med vanlig hvit gjengetape. Vil den gå i oppløsning ?. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Nils Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Det går bra med gjengetape. Pass på å bruka nok. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Bruk Loctite 577 du Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Loctite 542 kan vel brukes, men hva med vanlig hvit gjengetape. Vil den gå i oppløsning ?. Hvis det er hvit teflon gjengetape du mener , går den ikke i oppløsning. Tåler det meste. Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 Hei! Loctite rørtetting 577.Kjempebra Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Moss Slangeservice som leverer mye materiell for skroggjennomføringer, slangesystemer og annet, anbefaler denne til tetting av rørforbindelser. Dette er også i samsvar med mange av innleggene i tråden. Relativt kostbar - men til å stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Har brukt 577 på alt av dieselkoblinger. Ingen lekk der. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Jeg mener å ha lest at TEFLON gjengetape tåler 500-600 grader, noe som burde holde for de fleste. Kan noen bekrefte dette??? Den går ihverfall ikke i oppløsning kan jeg bekrefte. Per Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.