Tommysal Startet 13.Juni.2008 Del på Facebook Startet 13.Juni.2008 Hei Har en OMC 5,7 cobra V8 marine motor . (Nye typen). 96mod Denne motoren har fått saltvann i blokk og topp og er total havarert. Deler som er hele er: Vannpumpe, forgasser, Dynamo, eksos, startmotor, bensinpumpe, termostathus, og andre eksterne deler som fordeler og annet elektrisk utstyr. Lurer på å bruke en 350 blokk og topper med innmat som er tilpasset bil, og marinisere den. Har lest meg frem noe og kommet frem til noen følgene punkt som vistnok må være på motor for maritim bruk. Marine kamaksel. (momentkam) 4-Bolt Hel simring ?? hva det en er ?? Pakninger for marinebruk hull for kam-drevet bensinpumpe Er dette korrekt? eller er det noe eg har glemt, foruten om de eksterne delene eg alt har og vil komme til å måtte bruke på den eventuelt nye motoren. Er det noen som har kjenskap med dette som har noe å tilfføye ?? Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.Juni.2008 Del på Facebook Svart 13.Juni.2008 (redigert) Marine kamaksel. (momentkam) Denne bør du kjøpe orginal fra VP (Hva er galt med den du har ?) 4-Bolt Så lenge du holder deg under 320 Hk så kan du fint bruke 2 bolt men VP bruker 4bolt fra 271Hk men dette gjelder på store båter. Hel simring ?? hva det en er ??Ny /gammel type blokk her er det ett skille 85/86 dette gjelder også svinghjul + merc og VP og bunnpanne (Simring sitter på veivaksel bak) Pakninger for marinebruk Skal du kjøre sjøvann i blokka så må du bruke dette + nye frostplugger hull for kam-drevet bensinpumpe Her kan du evt bruke el.pumpe. Velkommen til Båtplassen Redigert 13.Juni.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.