Jump to content

På jakt etter en båt, rundt 400k! Viksund 750, Saga 25 el lign.

Jenssen

Recommended Posts

Hei folkens!

Jeg ønsker å kjøpe meg en båt med mange bruksområder fiske, dags/helgeturer og dykking. Jeg har ett budsjett på ca.400.000,- noen av båtene jeg har sett på er Viksund 750 Bravo, Saga 25 cc, Myra 750 cc. Disse båtene ser veldig greie ut for mitt behov.

Finnes det andre alternativ?

Hvilken fart snakker vi om før en kan begynne å vurdere flaps?

Hilsen

Jenssen

Velkommen til Baatplassen!

Mener du trimflaps?

Det kan du vurdere når du ser hvordan båten din beveger seg i sjøen. Noen båter som går i kun 10 knop har godt av trimflaps for å justere bauen ned, og løfte hekken litt.

En del snekker, derav min, har fastmontert plate (flaps) for å holde hekken oppe under fart. Min båt gjør 6,5 knop ca på marsj.

Her er en Nord West

Her er en til, med sluregir

Det er også en Nord West 900 til salgs (30 fot) for 470.000 - men det kan jo være i overkant av det du ønsker å legge i en båt.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ser at du holder til på Trøndelagskysten. Nord West båter er kjent for sine praktiske egenskaper og ikke minst gode sjøegenskaper. En helårsbåt. Men i og med at en del av de begynner å få en del år på baken, kan det kanskje være greit og kikke på de som er oppgradert. I annonsen over var det en med ny motor. Det er et godt utgangspunkt.