Jump to content

sikring av barn i seilbåt.


fru_strert

Recommended Posts

Til dere som har barn og erfaring med småbarn i båt.

Vi har en sønn på ett år som skal være med på tur. Hvordan sikrer dere barnet i cokpit ?? Ser at det finnes sete som festes på lagunstativet. Dette er veldig dyrt og jeg lurte på om dere hadde andre forslag?!!

Link to post
Share on other sites

Nå skal ikke jeg være direkte frekk, men prisen på ungen er høyere :-) Kjøp noe du er komfortabel med. I vår båt (motorbåt) har ungene redningsvest på idet de går ut på brygga. Da har vært med på turer siden de var 4-5 mnd. Taes kun av for å tisse eller sove eller lek i strandkanten. Flyteelementet i nakken beskytter også hodet noen ganger når de faller. Gled deg, det er utrolig hyggelig med unger i båt når de begynner å utforske steiner, strandkanten, dørkringer, taustumper m.m

 

mvh

Joda310

far til 1 på 3 og 1 på 6

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Vel, direkte frekk var du vel heller ikke. Mulig jeg formulerte meg litt feil. Gutten vår skal selvfølgelig ha redningsvest på i båt. Han har allerede vært ute på sin første tur i noen venners båt og da var redningsvest påkrevd og han likte å ha den på.

Det jeg tenkte på var det mer praktiske hvor gjør man av gutten når vi skal seile. Jeg kan jo ikke akkurat sitte å holde på han hele tiden, derfor sitteanordningen fra lagun (dyrt men sikkert bra).

Det kan tenkes at jeg må hejlpe litt til med å seile.

 

Tar ellers imot alle råd om barn i båt jeg.

Vår sønn er ikke mer en såvidt 1 år og kan ikke gå ennå, noe som sikkert er en fordel akkurat den første seilsesongen.

 

 

 

Nå skal ikke jeg være direkte frekk, men prisen på ungen er høyere :-) Kjøp noe du er komfortabel med. I vår båt (motorbåt) har ungene redningsvest på idet de går ut på brygga. Da har vært med på turer siden de var 4-5 mnd. Taes kun av for å tisse eller sove eller lek i strandkanten. Flyteelementet i nakken beskytter også hodet noen ganger når de faller. Gled deg, det er utrolig hyggelig med unger i båt når de begynner å utforske steiner, strandkanten, dørkringer, taustumper m.m

 

mvh

Joda310

far til 1 på 3 og 1 på 6

Link to post
Share on other sites

Hei Gunga Din!

 

Skal du på Hortentreffet i år?? Kan ikke huske at du var med i fjor?! Vi var der med bil vi da siden knatten kun var 1 mnd. Minste deltager på Hortentreffet noen gang. Bilde av han på treffsiden med mammas hjemmelagde treff body

Link to post
Share on other sites

Har hatt min unge i båt siden hun var ett år, mest i middelhavet. Der gjorde varmen sitt til at vi ikke alltid brukte vest på de som var så små. Hvis vesten ikke var på en ettåring, erstattet vi den med en sikkerhetsline som ble festet i båten. Enten i cockpitbord eller livline som går fra akter til baug. Et must med små barn ombord er rekkenett. Har man nett og sikkerhetsline festet til linen som går langs hele båten så slipper man å stå over ungen hele tiden - resultat mindre sur unge. Man må selvfølgelig hele tiden følge med at alt er ok. Har også lest om et par som surret et vanlig sykkelsete som de plasserte ungen i ved fortøyning av båt. Var visst skriking hele tiden, men heller skrik og trygt enn smil og utrygt.

Link to post
Share on other sites

Det jeg tenkte på var det mer praktiske hvor gjør man av gutten når vi skal seile. Jeg kan jo ikke akkurat sitte å holde på han hele tiden, derfor sitteanordningen fra lagun (dyrt men sikkert bra).

Det kan tenkes at jeg må hejlpe litt til med å seile.

Jeg har sett mange seilbåter med bilseter/sykkelseter av "plastikktypen", de litt store som Suzuki viser. Så ut til å funke bra. Vi har brukt barnesete, det som de egentlig bruker når de skal spise hjemme, når vi spiser i båten. Men motorbåt er selvfølgelig anderledes enn seilbåt med cockpit :-)

God sommer!

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...