Jump to content

Hvordan montere fjernstyring på yamaha 5 hk?


Winrace12

Recommended Posts

Trenger hjelp ang montering av delene som skal sitte på motor (se bilder). Fikk desverre ikke med bruksanvisning hos forhandler da de hadde problemer med pc`ene i forretningen... Motoren er en 2003 modell, modellnr er 5CMH / 6E3K.

 

Forstår ikke hvordan jeg skal montere dette, noen som har erfaring med dette eller som f.eks har en monteringsanvisning de vet om på nett, eller bare et bilde av hvordan det er montert? Kanskje motoren ikke er ment for gass/gir?

 

Alle tips tas imot med stor takk!

img_0207.jpg

img_0208.jpg

img_0210.jpg

Link to post
Share on other sites

Husker på min 5 hk tohatsu som var første motoren jeg hadde, Måtte vi trike til noe for å få gassen fjernstyrt. gearet var i og for seg greit nok, men vi måtte lage en brakett for å holde vaierene fast til motoren! Vet ikke om det kan være noe lignende patent på yamaha!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

På min 5 hk Mariner måtte jeg også lage noe hjemmemekk, og det har fungert helt fint, men motoren må jo stå på båten da, blir for mye mas å skulle montere/demontere hjemmemekkløsningen.

 

Gear er enkelt, borring av hull og montering av en gammel brakett som jeg hadde fra før. Gass var litt mer fiklete, men fikk hekta wiren inn på kabelen, sikra denne og festet kabelen i selve gasshåndtaket. Vandringen på wiren lar jeg gå i en bit hageslange som jeg splittet og smurte med grease. Hele greia montert med strips. For å sikre at gassen slipper har jeg montert en ekstra fjær på returdraget på forgasseren.

 

Glemte å nevne at det ikke kosta meg mer enn stripsa, som jeg hadde liggende, og en liten halvtimes arbeid.

Link to post
Share on other sites

Og få styring på motoren er ikke noe problem, men den er ikke beregnet for fjernstyring av gass/gir (fjernstyring av gir kan likevel ordnes ganske greit) men speeden er det verre med, den klarer du ikke og få fjernstyrt uten noe som kommer til og bli alvorlig jalla.....

 

Men synes det var veldig rart at ikke en forhandler viste dette (selv uten sin dyrebare pc)......

Link to post
Share on other sites

Det har blitt som på bensin stasjon, du må vite hvilken olje du skal ha. Det hjelper ikke spørre noe annet sted en direkte til verkstedet, eller på selgers pc.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Takk for alle svar!

Problemet er...

Jeg har fra forhandler kjøpt et sett for gass / gir som skal monteres på motoren, skal ikke lage dette selv. Det er det jeg ikke forstår hvordan man monterer...

Har sett flere 4 og 5 hk med dete settet men får ikke selv montert det :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg er ute etter det samme. Hos den lokale Yamahaforhandleren var de serviceminded som bare det, men fant ikke noe som passet i farten.

 

Hvor kjøpte du dette tilkoblingssettet? Finnes det forhandler på nettet som har det?

 

Kan jeg også spørre hva du betalte? :smiley:

Redigert av Solgangsbris (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...