oddgeir Startet 14.Juni.2008 Del på Facebook Startet 14.Juni.2008 (redigert) Da sitter vi omsider i den nye båten. Alle gjennomganger er foretatt, og ingen feil er funnet så langt. Jeg har installert VHF og kartplotter i dag, og det virker. Største bekymringen nå er franske fiskere, som truer med å stenge havna i Les Sables d'Olonne før vi kommer oss ut. Vår mann i båtbutikken trekker som vanlig på skuldrene, som bare franskmenn kan, når vi spør om hvordan det går med blokaden. Uansett, i morgen tidlig drar vi til Belle Isle. Det blir den første lange turen for seil med nyervervelsen, så det ser vi frem til. Der skal vi ligge i ro en dag, for å fullføre installasjon av AIS og rategyro, samt få orden på NMEA-returen fra VHF til plotter. Jeg kommer til å skrive litt på på hjemmesiden min Henteblogg, og kanskje litt her etterhvert. Et lite inntrykk av skjønnheten. Som dere ser er vi ikke alene der nede. Og inn i mellom pusler vi med vårt. Redigert 14.Juni.2008 av oddgeir (see edit history) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
oddgeir Svart 14.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Denne ligger ved siden av oss. Hårfint større, bare 64 fot. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Bergen Svart 14.Juni.2008 Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Denne ligger ved siden av oss. Hårfint større, bare 64 fot. Din var penere. Gratulerer med flott skute, Og ønsker Dere en fin seilas nordover Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 14.Juni.2008 Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Da sitter vi omsider i den nye båten. Alle gjennomganger er foretatt, og ingen feil er funnet så langt.Største bekymringen nå er franske fiskere, som truer med å stenge havna i Les Sables d'Olonne før vi kommer oss ut. Gratulerer med ny båt `oddgeir`, nydelig sak. Håper det går bra med å komme ut av havna før "blokaden". For meg som ikke har vært lenger enn Strømstad på egen kjøl, blir jeg litt imponert når jeg hører om noen som skal hente sin egen båt langt nede på franskekysten og seile den hjem. Håper du (Dere) får en problemfri seilas hjemover. Lykke til på ferden. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 14.Juni.2008 Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Et lite inntrykk av skjønnheten. Selv som motorbåtmann varmer slikt et nydelig skue...fantastisk. Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 14.Juni.2008 Del på Facebook Svart 14.Juni.2008 Spennende!!!! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Akult Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Spennende ja. AIS'en må du få opp og gå, den kan være grei å ha på den turen du skal ut på. Håper vi får flere oppdateringer underveis. Og grattis med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Gratulerer med båten. Det blir en flott hentetur! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sabrina Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Nydelig skute. Gratulerer! Gleder meg til å lese om den videre seilasen. Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Grattis med nybåten. Ha en flott seiltur. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Gratulerer med nybåten , dette er nok en båt du blir fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 (redigert) Gratulerer og god tur. Det er en meget pen båt du har kjøpt og imponerende at du ikke har funnet feil, vet om et annet merke som har mye å gå på der gitt! AISen kan bli god å ha, savnet var stort for oss i Østersjøen i tett tåke... Lykke til, det blir spennende å lese bloggen din underveis. Tirsdag drar vi på tur i Hansen, da har den ligget i 14 dg i Stavanger til reperasjon, så får vi se hva som er gjort. Yanmaren har iallefall fått ny bunnpanne... Hold ett øye med den minste viftereima som driver sjøvannspumpa, den slakker konstant hos oss, samme problem har jeg hørt andre har... Redigert 16.Juni.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Gratulerer med flott båt og god tur hjem Jeg var ombord i et søsterskip av din for et par uker siden - og det er en lekker båt. Rommelig og lys under dekk og fine løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Gratulerer med ny båt. Misunner deg hjemseilasen. Skulle dere seile via Kiel, Limfjorden eller vest for Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Juni.2008 Del på Facebook Svart 16.Juni.2008 Gratuerer med en veldig flott båt. Godt at dere har kommet dere avgårde. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Takk for alle hyggelige lykkeønskninger. I dag fikk jeg endelig alt til å virke. Vi lå i ro i går. Kona var dårlig, så jeg benyttet sjansen til å fullføre installasjonsprosjektet. Så i dag hadde vi både AIS og 2-veis kontakt mellom VHF og plotter. Man blir nesten litt nervøs når man blir klar over alle disse store båtene på alle kanter. Her er et bilde av dagens helt. En profesjonell båtstuer. Han brukte gummibåten som rambukk for å presse nølende båter på plass. Full av testosteron, som alle franskmenn. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
kasjd Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Gratulerer med kjempefin båt Lykke til med turen hjem! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 Gratulerer, og lykke til med turen hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.Juni.2008 Del på Facebook Svart 17.Juni.2008 God tur hjemover, og gratulerer men en fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Da er tiden for oppsummering kommet. Vi ligger i Camaret Sur Mer, rett utenfor Brest, og har seilt en uke. Vi er blitt bedre kjent i båten, og har funnet følgende feil: 1. Takpanel i lugar forut mangler innfesting på enen siden. Bagatell. 2. Takpanel over pentry mangler en festeskrue. Bagatell. 3. Det mangler en J i Jeanneau på babord side av båten. Dårlig lim. Bagatell. 4. Dieseltankmåleren virker ikke. Litt irriterende. Bagatell. Om vi er fornøyd? Jepp. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
baatsman Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Det er bra du er fornøyd, Oddgeir. Det ser bra ut. Og enig, bagateller. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kjellu Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Jeg ble veldig nysgjerrig når jeg så at du hadde hentet båt i Frankrike. Hvordan har du funnet denne båten? Vi tenker litt på å importere seilbåt, og da helst en Jeanneau, siden det kan være noe å hente på lav dollarkurs. Vi er mye inne på Yachtworld.com, men er det noen andre interessante nettsider man kan lete på? Kjell Sitér dette innlegget Kjellu Link to post
naumar.no Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 4. Dieseltankmåleren virker ikke. Litt irriterende. Bagatell. Flaks at du har kjøpt deg seilbåt! Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Bützfleth Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Si ikke det! Ser flere og flere som har seil nede men fortstatt fremdrift. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Fy fillern, den er lekker!!! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.