Breezita Startet 26.Mars.2004 Del på Facebook Startet 26.Mars.2004 Skal til å skifte impeller på en Perkins 4.108. I bruksanvisningen står det at en skal smøre innsiden av impellerhuset med fett. Hva slags fett skal jeg bruke her? Takknemlig for gode tips! Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2004 Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Hva som helst i et tynt lag. Jeg ville brukt Dow Corning C40 eller tilsvarende. Sikkert bare for at impelleren ikke skal gå uten smøring (tørrkjøring) ved starten. Sitér dette innlegget Link to post
Tormod Svart 26.Mars.2004 Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Hei! Du må kjøpe såkalt vannfast fett, merket er vel mindre viktig.. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 26.Mars.2004 Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Bruk ivertfall en type fett som ikke løse opp gummien. Jeg vet ikke, kanskje Zalo, Vaselin eller Margarin. Evertfall er dette ting som finnes i båten til enver tid. Viss det bare skal smøres i oppstarten så skulle vel dette holde? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2004 Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Fettet skal bare holde noen sekunder.. Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 26.Mars.2004 Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Hei! På min impeller-montasjeanvisning står det fett som ikke er basert på mineralolje, da dette angriper gummmien, eller såpe. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Breezita Svart 26.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2004 Takk for gode svar. Vaselin skulle vel gjøre nytten, vil jeg tro. Enig at det antakelig er kun for å unngå tørrgang i oppstarten. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.