magflo Startet 15.Juni.2008 Del på Facebook Startet 15.Juni.2008 Hei, har en Master 770 Twin cab med en fire sylindret Yanmar motor. Kjøpte flexibel kobling fra R&D marine for å få bort støy i båten. Ingen problem å montere passet helt bra mellom gearflens og akselflens. Reiste på tur i dag og fikk en forferdelig vibrasjon i motoren når jeg gav gass. Var umulig å kjøre med så jeg måtte demontere den og koble gear og akselflens sammen igjen slik det har vert tidligere. Hva er galt, er det motorlabbene som må skiftes når du setter på flexibel kobling eller? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Har du sjekket avretting av motor Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SveinHa Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 R&D er ikke laget for å rette opp feil oppretting (krever vanlig oppretting som om der ikke er fleksibel kobling i det hele tatt) men det høres jo ut som om det ikke er saken her da du selv velger å bruke R&D koblingen eller ikke. Du må ikke skifte motorlabber om du setter på flex. akselkobling men det er gjerne en fordel da du kan bruke mykere labber og det vil redusere strukturbåret støy. Kan det være f.eks. en av motorlabbene som har helt tatt kveld og når motoren ikke står helt fast på akslingen så får den lov å bevege seg mer? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Håp Svart 15.Juni.2008 Del på Facebook Svart 15.Juni.2008 Denne koblingen bygger vel rundt 30 mm? Hvor nær roret kommer propellen da? Sitér dette innlegget Link to post
magflo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Her er ett bilde av båten. skulle tro det ikke gjorde noe å flytte propellen 3 cm bakover. Eller? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Så sant, så sant Dermed var den enkleste løsningen uaktuell! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Her er det greit å komme med alternative årsaksvurderinger. Med den nye koblingen er akslingen din skjøvet bakover. Dette kan innebære at en skjevhet i akslingen din får større moment og dermed større vibrasjoner. Jeg ville ha vurdert å måle akslingen for skjevheter. Dette gjør du med måleklokke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.