Jump to content

Vibrasjoner i fire sylindret motor med flexibel kobling

magflo

Recommended Posts

Hei, har en Master 770 Twin cab med en fire sylindret Yanmar motor. Kjøpte flexibel kobling fra R&D marine for å få bort støy i båten. Ingen problem å montere passet helt bra mellom gearflens og akselflens.

Reiste på tur i dag og fikk en forferdelig vibrasjon i motoren når jeg gav gass. Var umulig å kjøre med så jeg måtte demontere den og koble gear og akselflens sammen igjen slik det har vert tidligere. Hva er galt, er det motorlabbene som må skiftes når du setter på flexibel kobling eller? :confused:

R&D er ikke laget for å rette opp feil oppretting (krever vanlig oppretting som om der ikke er fleksibel kobling i det hele tatt) men det høres jo ut som om det ikke er saken her da du selv velger å bruke R&D koblingen eller ikke.

Du ikke skifte motorlabber om du setter på flex. akselkobling men det er gjerne en fordel da du kan bruke mykere labber og det vil redusere strukturbåret støy.

Kan det være f.eks. en av motorlabbene som har helt tatt kveld og når motoren ikke står helt fast på akslingen så får den lov å bevege seg mer?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...