Jump to content

hvilken tv-antenne for dårlige forhold

m/s draugen

Recommended Posts

er det her å anbefale.Det er rimelig dårlige forhold her hvor vi ferdes,og etter å ha søkt på nettet har jeg ikke blitt så mye klokere.Det søkes etter en rimelig og bra antenne som skal få ligge inne i båten så hjelp og anbefalinger er til stor hjelp

Edited by m/s draugen (see edit history)

Hei igjen!

Det er ikke like enkelt bestandig å få skikkelig treff i søkefunksjonen, som sikkert kan gjøres bedre(?). Jeg vet ikke om linken traff, men det er mange innlegg her på BP om TV-antenne ombord. Skjønner at du har prøvd med SØK. Og det er mange (mange) svar. Mulig en av grunnene til at resultatet blir uoversiktlig, er at vi starter nye tråder på gamle emner. Håper du fant svar på det du spurte om.

Westcruiser 32 : Følger det med antennekabel og det som står nederst på annonsen;"obs at denne antenner er"......etc.hva betyr det?

nei ingen kabel..kun 2 koblinger en parabol og en vanlig:-)obs=antennen er laget spes for det digitale bakkenett.

]

Men det følger vel med en mateboks som settes mellom antennen og Grundigboksen hvor en tilfører 12volt fra båtens batteri? Det var det i hvert fall på den forrige Triax-antennen jeg hadde. Og husk å slå av 5volt matingen fra grundigboksen i menyen ved denne løsningen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men det følger vel med en mateboks som settes mellom antennen og Grundigboksen hvor en tilfører 12volt fra båtens batteri? Det var det i hvert fall på den forrige Triax-antennen jeg hadde. Og husk å slå av 5volt matingen fra grundigboksen i menyen ved denne løsningen.

Lars H.

nei ingen mateboks.

]

Forsterkeren mates med 12-24V fra båtens anlegg.

Viktigere er at den er coatet og beregnet for sjø og sjøsprøyt, hvis den skal monteres ute på båt.

Sjekk Triax katalogen. Den du refererer til er "home" utgaven.

Edited by Mix (see edit history)

aha sånn ja...ja stemmer det den heter ufo home..men den skal jo være regnbestandig..håper den holder mål på sjøen også :crazy: finner ikke fram til mer info om denne antennen??

]