marflow Startet 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2008 Hei. Tok båtførerbevis når jeg gikk på ungdomsskolen for ca 10 år siden.... dette aner jeg nå ikke hvor er. Hvor kan jeg hendvende meg for å få utsetedt ett nytt bevis ? Det må vel finnes ett register på dette? på forhånd takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 (redigert) Ånei, 10 år siden, det er svunnen tid. Da gjorde man gjerne slikt av egen interesse. Også mitt seilkursbevis fra norsk seil og navigasjonskole blir vel null værdt i fremtiden om jeg skal ha noe på sjøen å gjøre. Redigert 16.Juni.2008 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Jeg hadde et papir fra 1970 som jeg her om dagen sendte til myndighetene som har ansvar for båtførerbeviset. Noen dager senere hadde jeg mottatt nytt bevis i "bankkortformat". Det er ikke så mye som skal til for å dokumentere tidligere aktivitet. Du får helt sikert utskrift fra ungdomsskolen din som viser hva du har gjort på skolen. Du kan ha glemt det nå - men skolen har notoritet på hva du gjorde. Dette tror jeg går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 En kamerat tok båtførerbeviset på ungdomsskolen i 1984 og kastet det selvsagt vekk en eller annen gang. I fjor ringte han Sjøfartsdirektoratet (tror jeg det var) og fikk uten noen som helst slags dokumentasjon oversendt nytt bevis (mulig han måtte sende inn passfoto - er ikke sikker). Han var mao. registrert, og det er sikkert gode sjanser for at du også er det. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 For å få godkjent båtførerprøven, så blir eksamenen sent til en sensor i Sjøfartsdirrektoratet. Der blir man registrert i systemet, så mest sansynlig får du eit nytt bevis om du henvender deg der. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 marflow Jeg fikk forige uke mitt båtførerbevis i bankkortformat. Hadde slitt ut det gamle i papirverson for lenge siden. Du må sende passbilde, kopi av legitimasjon og kopi av vitnemål hvor det sansynligjøres at du har hatt faget f.eks. fiske og sjøfart som jeg selv hadde som valgfag i 1980. Dette fakser eller mailer du til Norsk Test, og innen 14 dager har du ditt nye båtførerbevis. Gå inn på: http://www.norsktest.no/index.php Lykke til Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Fantino Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Det hjelper vel ikke å gå til Norsk Test dersom en _ikke_ har noen dokumentasjon på at beviset er tatt... Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Fantino Det er verd et forsøk. De kan finne deg i ett eller annet register, det er flere alternativer til sansynliggjøring. Les linken. Dette er i stor grad avhengig av hvor du tok det og når, om dette er registrert. Det er selvfølgelig en betingelse at du har tatt det tidligere. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
mosteen Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Det hjelper vel ikke å gå til Norsk Test dersom en _ikke_ har noen dokumentasjon på at beviset er tatt... Fra Norsk Test a.s.'s web: For at Norsk Test skal kunne lage Båtførerbevis, må du kunne dokumentere dette på en av måtene under: - Kopi av gammelt båtførerbevis, - Kopi av vitnemål der Sjøfart/Båtliv/Båtførerprøven e.l. er valgfag, - At vi finner deg i Båtførerdatabasen. - Båtførerkort (Utstedt av Norske Båtskoler) - Båtførerdiplom - Stemplet og signert utskrift av sensorsprotokoll/bekreftelse fra sensor Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Tommy_H. Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 (redigert) Det hjelper vel ikke å gå til Norsk Test dersom en _ikke_ har noen dokumentasjon på at beviset er tatt... Jeg tok båtførerbeviset i 1974 på skolen der jeg hadde sjøfartsfag. Står vel neppe i noe register. Jeg scannet kopi av vitnemål der det står at jeg hadde sjøfartsfag, kopi av legitimasjon og kopi av et passbilde. Dette mailet jeg til Norsk Test, og tre uker etterpå kom beviset i posten. Min bedre halvdel tok båtførerbeviset i 1991 da vi kjøpte vår første båt. Hun kunne ikke finne det igjen, men hun stod i registeret. Ingen problem der heller. Redigert 17.Juni.2008 av Tommy_H. (see edit history) Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 For at Norsk Test skal kunne lage Båtførerbevis, må du kunne dokumentere dette på en av måtene under:- At vi finner deg i Båtførerdatabasen. Kult! Har vi tilgang til båtførerdatabasen? Fikk båtførerbevis etter 2 dager på tokt med m/s Spero i begynnelsen av 60 tallet (noen som husker den?). Har forresten holdt kur til båtførerprøven i regi av AUF på 80 tallet. Kanskje det hjelper. Har også vært på Chr.Radich og sjøguttskolen i Borre. Jegfår prøve og sende navnet mitt til Norsk Test. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Hei, jeg har maritim utdannelse, i 1993-94 tok jeg grunnkurs fiske og fangst, navigasjoneksamen det året skal visstnok kvalifisere til kystskipper, dersom en har tilstrekkelig med fartstid på dekk, noe jeg ikke har, er det noen som vet om denne eksamen eller 2 år på nautisk linje (gr.kurs fiske og fangst + vk1 nautisk) med beståtte eksamener kvalifiserer til å få utstedt båtførerbevis? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Dersom du klarer å dokumentere dette med ett eller annet papir skulle du i alle fall få båtførerbeviset i bankkortformat. Det er mulig at du også kan få D5L beviset i papirutgave - dersom det i det hele er interessant for deg? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Eg tok båtførarprøva på ungdomsskulen i 1998. Beviset har eg rota vekk for lenge sidan. I dag ringde eg Norsk test og spurte om eg kunne få eit nytt bevis. Det var ikkje noko problem. Dei fann meg i registeret, så eg må berre sende inn eit bilete og informasjon om kven eg er, så får eg ein ny kopi i posten. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Honduras Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Litt ulik praksis fra skole til skole kanskje. Jeg tok BFP på U.skolen i 1981. Snublet over Norsk Test på båtmessen i fjor og ville forny mitt gamle bevis. Jeg hadde med meg det gamle beviset, men dette fant de ikke igjen i registeret sitt. Siden jeg hadde med det gamle var det ikke noe problem, men som sagt er det tydeligvis enkelte huller i registeret. De knipset bilde på standen, fylte ut papirene og jeg fikk tilsendt nytt bevis samt en faktura i løpet av en ukes tid. Blir jeg stoppet av politiet, er det selvsagt det gamle beviset med en småkvisete og langhåret 14 år gammel Honduras som trekkes frem... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Dieselboy Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 (redigert) Hadde også mistet/forlagt Båtførerbeviset jeg tok i -84 på u.skolen. Sendte attestert kopi av vitnemål, legitimasjon og bilde til Norsk Test. Under 2 uker kom nytt bevis i posten. Dette var nok, selv om jeg ikke var registrert noen andre steder. Redigert 10.Februar.2010 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Ungdomsskolen kan sende deg dokumentasjon på at du har tatt bevis, som du sender videre som anført ovenfor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.