edo Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jeg har noe tauverk som er blitt gult etter noen års bruk, har tenkt å kjøre det i vaskemaskinen, er det noen som har tips til hvilke vaskemiddel jeg bør bruke og kan jeg kjøre det på kokevask?? Quote Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Gunga Din Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jeg kjör allt i 60gr o med vanligt vaskemiddel.........det blir som nytt Quote S/Y Gunga Din Link to post
Akult Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jeg vasker også alt tauverk i vaskemaskinen hver vinter, med vanlig vaskepulver. Det går helt fint. Quote Link to post
knutza Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jeg har noe tau som er surret rundt masta innvendig i salongen, og dette var gulnet og stygt. La det i klorinnvann natta over og kjørte det i vaskemaskinen på 60 grader. Tauet ble som nytt. Quote Link to post
Lars H. Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 (edited) Bruker også vaskemaskinen på tauverk med finvask program og 30 gr, og bruker taumyknner , nei tøymykner heter det visst i siste skyllevann. Lars H. Edited June 17, 2008 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andy Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Det går sikkert greit på 60 grader, men anbefalt er vel stort sett 30 grader. Quote Link to post
Akult Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Klorin ville jeg vel vært litt forsiktig med. Det kan svekke styrken. Quote Link to post
Careka Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Spesiellt Seiltau, skal ikke ha mer en 30 grader. og mild såpe, + tøymykner, da skader du tauet minst. Å det blir som nytt. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.