Jump to content

Mørebas 7300, erfaringer?

TommyO

Recommended Posts

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

Har ikke hørt om 7300 men har hatt en 7200 selv. Helt grei båt. Har fått plass til mye ombord i en såpass liten båt og den ser bra ut. Meget smart med den lillle kalesjen over førerposisjon.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Takk for svarene.

Jeg legger ved noen bilder, og som dere kan se er den noe ombygd. Blant annet er den løsningen med en liten kalersje fra targa bøylen og framover tettet igjen. Forskjellen mellom 7200 og 7300 er at min båt har innebygd motor med fast aksling og ror i motsetning til 7200 som jeg tror bare har enten utenbord eller hekkaggregat.??

Motoren i min båt er en Yanmar 30HK diesel.

Jeg er fersk båt eier, så informasjon, tips og triks om denne båten mottas med stor takk.

22062008168.jpg

22062008169.jpg

Hei,

artig variant av Mørebas denne 7300.

Selv hadde jeg som de fleste andre mØrebase eiere gleden av å eie en 7200. En meget robust sjøbåt som ble levert både med innebords- og utenbordsmaskin

Det hjelper kanskje ikke deg, men jeg fikk tak i originalbrosjyren på 7200 og scannet denne. Den ble så plassert her på Båtplassen.

Se adresse: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16358

Mvh.,

Frode

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...