TommyO Startet 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2008 Jeg har overtatt en båt etter min avdøde bestefar. Båten er en Mørebas 7300. Er det noen som vet noe om denne?? Er svært lite å finne om denne båten på nettet. Har funnet ut at dette er en litt "røffere" utgave av 7200 for vestlandskysten(?). Er det noen som har litt mer informasjon til meg, så er jeg takknemmelig. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Dersom 7300 er en oppgradering/røffere utgave av 7200 er de vel nokså like; i så tilfelle ville vel denne testen være grei å få med dersom det ikke er såååå store forskjeller ute å gå. Mørebas 7200 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Hei og velkommen til Båtplassen Har ikke hørt om 7300 men har hatt en 7200 selv. Helt grei båt. Har fått plass til mye ombord i en såpass liten båt og den ser bra ut. Meget smart med den lillle kalesjen over førerposisjon. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
TommyO Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Takk for svarene. Jeg legger ved noen bilder, og som dere kan se er den noe ombygd. Blant annet er den løsningen med en liten kalersje fra targa bøylen og framover tettet igjen. Forskjellen mellom 7200 og 7300 er at min båt har innebygd motor med fast aksling og ror i motsetning til 7200 som jeg tror bare har enten utenbord eller hekkaggregat.?? Motoren i min båt er en Yanmar 30HK diesel. Jeg er fersk båt eier, så informasjon, tips og triks om denne båten mottas med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 24.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Hei, artig variant av Mørebas denne 7300. Selv hadde jeg som de fleste andre mØrebase eiere gleden av å eie en 7200. En meget robust sjøbåt som ble levert både med innebords- og utenbordsmaskin Det hjelper kanskje ikke deg, men jeg fikk tak i originalbrosjyren på 7200 og scannet denne. Den ble så plassert her på Båtplassen. Se adresse: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16358 Mvh., Frode Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.