Jump to content

Mørebas 7300, erfaringer?

TommyO

Recommended Posts

Jeg har overtatt en båt etter min avdøde bestefar. Båten er en Mørebas 7300. Er det noen som vet noe om denne?? Er svært lite å finne om denne båten på nettet. Har funnet ut at dette er en litt "røffere" utgave av 7200 for vestlandskysten(?). Er det noen som har litt mer informasjon til meg, så er jeg takknemmelig.

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

Har ikke hørt om 7300 men har hatt en 7200 selv. Helt grei båt. Har fått plass til mye ombord i en såpass liten båt og den ser bra ut. Meget smart med den lillle kalesjen over førerposisjon.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Takk for svarene.

Jeg legger ved noen bilder, og som dere kan se er den noe ombygd. Blant annet er den løsningen med en liten kalersje fra targa bøylen og framover tettet igjen. Forskjellen mellom 7200 og 7300 er at min båt har innebygd motor med fast aksling og ror i motsetning til 7200 som jeg tror bare har enten utenbord eller hekkaggregat.??

Motoren i min båt er en Yanmar 30HK diesel.

Jeg er fersk båt eier, så informasjon, tips og triks om denne båten mottas med stor takk.

22062008168.jpg

22062008169.jpg