Jump to content

Båthavn planlegges i Hurum


Astor

Recommended Posts

I et drøyt år har et interimstyre jobbet fram et forslag til ny båthavn på Verket i Hurum.  Med andre ord i Drammensfjorden, vis a vis Svelvik. Båthavnen skal organiseres som en båtforening. Kommunen tar saken  opp på aprilmøte, og da vet man om dette er liv laga. Dersom kommunen gir grønt lys vil foreningen bli stiftet i april/mai. En ferdig havn på rundt 60-80 plasser vil da ligge ferdig til våren 2005.

Drammensfjorden utenfor Verket er grunn og plassering av seilbåter vil by på problemer. Dybde på stedet rundt 1.5-2 meter.

Priser og annet fakta vil bli presentert etter at foreningen er stftet.

Undertegnede er styremedlem i interimstyret for Klokkarstua og Verket båtforening.  :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei og lykke til!

 

Håper dette blir noe av og at dere også avsetter noen gjesteplasser. Det er masser av båter i Drammensfjorden og rett utafor, men desverre lite tilrettelagt for oss foreningsløse som er innom i ny og ne og gjerne betaler noen kroner for å ligge trygt og sikkert over natta. Rødtangen... ingenting, Junobukta: jævelig med båtsjø, Svelvik: vet ikke, Solumstranda...kun seilbåter takk, Tangen ....mulig utenfor sesong,  Holmen: du skal ikke komme her og komme her, Lier og østsida: vet ikke.

Jeg og båten tilbringer vinteren rett SW for deg på land på Bokerøya. Har dere planer om å kunne ta 10 tonn+ på land om vinteren kan jeg kanskje bli et potensielt medlem om jeg får lov. Det er vel neppe nok folk på Verket til å fylle opp havna.

Jeg ønsker dere lykke til med planlegging og utvikling  av et anlegg. Gjør deres til å gjøre den ellers av mange betraktede kjedelige Drammensfjorden (Dramsfjorden tror jeg er korrekt) til et litt mer atraktivt mål for båtfantene. Potensialet er der.....rart ikke noen har tenkt på Verket før?

mvh Sigurd

 

som sjøsetter kommende onsdag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...