Rångepådl Startet 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2008 (redigert) Jeg skal lage til en dusj utvendig bak ved badeplattformen. Ønsker å kunne bruke et vanlig dusj blandebatteri med termostat (av typen som brukes hjemme i dusjkabinettet) Ja jeg har trykkvann om bord, og syrefaste vanntanker (ikke rust i vannet) Kan jeg møte på noen problemer med å gjøre det på denne måten? HB Redigert 18.Juni.2008 av Aurora Borales (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Det skulle gå bra å bruke slikt vanlig batteri. Men det blir jo litt stort og i tillegg skal du ha slange og dusjhode. Antar at du har vurdert alternativer, bl.a. dette fra Seatronic i Moss: Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Vis du bruker batteri med termostat bør du altid skru ut termostat før første nattfrost kommer ellers sprekker hele huset. Plastimo har en liten sak til inbyggning i sitt sortiment. Tror den er betre til ditt formål. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Rångepådl Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Åhh, frost hadde jeg glemt... Jeg kunne tenkt meg et blandebatteri med termostat for å få jevn temp. Finnes det noe sånt på markedet som tåler frost mon tro? Jeg har lite lyst å lage stort hull for innbygging... Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Det veldig fort gjordt å demontere eit slikt blandebatteri, så vist du demontere batteriet etter at badesesongen er over så er det berre å skru på to stk 3/4" eller 1" hetter så er du klar for vinteren. Hilsen en tidligere rørlegger :-) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Ask Svart 18.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 Hei På vår forrige båt var det eit vanleg dusjblandebatteri på hekken. Det funka heilt fint. Einaste frostsikringa eg gjorde var å ta av slangen om vinteren. Vanlege blandebatteri (til hus) er av mykje betre kvalitet enn driten du fåt kjøpt av båtutstyrskjedene, det er i alle høve min erfaring. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.