Jump to content

gjenger på limpatroner/fugemasse

Framtia

Recommended Posts

Noen som vet hva slags gjenger som benyttes på limpatroner (Sika, TEC7 osv)? Skal lage en overgang slik at jeg kan få presse fugemasse langt inn i en sprekk, og da må jeg bruke en tynn slange hvor trykket blir relativt høyt.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Om du klarer å få et høyere trykk enn det som er normalt på denne er vel faren stor for at hele tuba sprekker! Jeg har opplevd dette selv med vanlig tut, og med forlenget tut er det vel nesten uunngåelig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

løsningen du foreslår er absolutt noe jeg vil prøve, men jeg er redd at slangen vil gli av spissen når trykket blir stort.

Her er slangen som massen skal igjennom (innvendig diameter er drøyt 1 mm, omtrent tilsvarende det en har i spissen av en vanlig spiss). Selvfølgelig må en bruke god tid og ikke presse på for hardt.

18062008.jpg

Ved å kunne koble direkte på ville det sikkert bli riktig så bra (tenker å varme massen godt i tillegg slik at den er myk).

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Med slangeklemme på spissen vil det garantert gli av, dette har jeg prøvd. Løsningen ble enslangebit som passet på gjengestykket festet med slangeklemme så fant jeg en bit kobberrør som passet inn i denne og videre en som passet inn i dette røret igjen (her ble de loddet ihop) og som forlengerslangen passet på. Problemed med å feste direkte på spissen er jo at den blir smalere

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hvorfor ikke kjøpe en billig fettpresse på Biltema. Tømme hele fugemassen i fetttpressa og press med høytrykk. Gjengene på fettpressa er vanlige koniske rørgjenger. Rengjøring av fettpressa er et annet problem.

Det går å få kjøpt tomme fettpatroner et sted jeg ikke husker akkurat nå.

Dette er garantert den beste metoden, har brukt den etpar ganger selv... ( fettpressa vaska jeg i whitespirit etterpå, men da var " klisset " Tec7 som jo er løselig i whitespirit )

Suzuki

No boat needed..