Jump to content

With-15 i mahogny, byggeår og annen informasjon?


With-15 Mahogny

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en With-15 i mahogny som jeg har pusset opp. Båten er i mahogny med origon pine dekk. Spessielt med min båt er at de fire nederste bordene er i eik. Det er mulig disse opprinnelig var i mahogny for så å ha blitt byttet på et eller annet tidspunkt.

 

Jeg har prøvd å oppdrive noe informasjon om båtens byggeår da selgeren mente det var en 71-modell og da siste årgang bygget i treverk.

Jeg har forøvrig aldri sett en slik With annonsert som er nyere enn 65-modell. Bror With fikk Norsk Designråds Merke for god Design for With-15 Vital i glassfiber i 1967

http://www.norskdesign.no/industridesign/p...le1496-364.html

 

Hvis With begynte å produsere plastbåter fra og med 1967 finner jeg det merkelig at de paralelt skulle produsere mahognybåtene frem til 1971?

 

er det noen av dere her på forumet som er gamle nok og/eller sitter på noe kunnskap/dokumentasjon vedrørende disse båtene?

dsc00103.jpg

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig withbåter.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med.

CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Mange båtbyggerier som bygde både i tre og plast noen år før de gikk over til kun plast. F.eks Rana fabrikkene på Hemnesberget bygde vel trebåter helt til slutten av 70-tallet såvidt jeg husker.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...