With-15 Mahogny Startet 18.Juni.2008 Del på Facebook Startet 18.Juni.2008 Hei Jeg har en With-15 i mahogny som jeg har pusset opp. Båten er i mahogny med origon pine dekk. Spessielt med min båt er at de fire nederste bordene er i eik. Det er mulig disse opprinnelig var i mahogny for så å ha blitt byttet på et eller annet tidspunkt. Jeg har prøvd å oppdrive noe informasjon om båtens byggeår da selgeren mente det var en 71-modell og da siste årgang bygget i treverk. Jeg har forøvrig aldri sett en slik With annonsert som er nyere enn 65-modell. Bror With fikk Norsk Designråds Merke for god Design for With-15 Vital i glassfiber i 1967 http://www.norskdesign.no/industridesign/p...le1496-364.html Hvis With begynte å produsere plastbåter fra og med 1967 finner jeg det merkelig at de paralelt skulle produsere mahognybåtene frem til 1971? er det noen av dere her på forumet som er gamle nok og/eller sitter på noe kunnskap/dokumentasjon vedrørende disse båtene? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig withbåter.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
With-15 Mahogny Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2008 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.Juni.2008 Del på Facebook Svart 23.Juni.2008 Mange båtbyggerier som bygde både i tre og plast noen år før de gikk over til kun plast. F.eks Rana fabrikkene på Hemnesberget bygde vel trebåter helt til slutten av 70-tallet såvidt jeg husker. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.