Enzo Startet 18.Juni.2008 Del på Facebook Startet 18.Juni.2008 Fant denne boksen montert i båten , er det noen som har peiling på hva det er for noe. Antar at den konverterer Seatalk til NEMA , betyr det at jeg da f.eks kan få et vindinstrument av et annet merke til å snakke med tridataen fra raymarine ? Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Tja - ikke godt å si ! På bildet ser jeg ikke en eneste kabel inn/ut av den, og den ser jo litt standardbox/ merketape aktig ut - kan det være et planlagt prosjekt som ikke kom lengre enn til boksen ? På det Raymarine utstyret jeg har er det både seatalk og nmea tilkoplinger. (ST6002 og S1G). -koh Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Dersom SeaTalk bussen innholder vinddata og denne her konverterer dette til NMEA, burde du kunne få vist disse dataene på et egnet vinddata instument som har NMEA inngang. Følg kablene til/fra boksen og se hvor de er koplet på NMEA siden, (NMEA inngang eller utgang) Kan jo bare være en helt enkel koplingsboks også - uten noe elektronikk, men det har du vel sjekket... Con.box - er kan hende forkortelse for converter box. Vet ikke hvor "engelsk" lappemakeren er... Koplingsboks er jo egentlig Junction box på engelsk. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Enzo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Tja - ikke godt å si ! På bildet ser jeg ikke en eneste kabel inn/ut av den Det kommer ut ledninger fra den men de ligger skjult i disse kabelgatene Dersom SeaTalk bussen innholder vinddata og denne her konverterer dette til NMEA,burde du kunne få vist disse dataene på et egnet vinddata instument som har NMEA inngang. Skal ta og skru den opp og sjekke hva som finnes inni der, det er bare raymarine i båten bortsett fra Sailor VHFn så kanskje den er der for å gi GPS signal til radioen. Vel da er det vel bare å skru opp og sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.