Rui lui Startet 18.Juni.2008 Del på Facebook Startet 18.Juni.2008 hvilken er + og hvilken er minus på den runde du kobler strøm på? westcruiser Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Sitér dette innlegget ] Link to post
index Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Kan sjekke neste gang jeg er i båten! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Uffe Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Det brune kabel kobles til + polen Har du "Installation & Operating handbook" ? Ellers kan jeg hjælpe dig. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Det brune kabel kobles til + polenHar du "Installation & Operating handbook" ? Ellers kan jeg hjælpe dig. hei..nei har desverre ikke det.jeg har solgt piloten,så trenger han hjelp til å finne ut av dette. Sitér dette innlegget ] Link to post
index Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Manual ligger i dokumentarkivet her på baatplassen! Manual Autohelm 3000 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Uffe Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Manual ligger i dokumentarkivet her på baatplassen! Manual Autohelm 3000 Præcis den jeg har, - oven i købet i 2 eksemplarer ! Vidste ikke at den lå i dokumentarkivet. ALT kan findes på BP.no Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hei Uffe. Autopiloten det her er snakk om har jeg kjøpt. Ledningene er koblet av og følger ikke med slik at jeg ikke har noen referanse på hva som er + og minus. Ingen merking på kontakten. Det villle være flott om jeg kunne fått fastslått ved måling av spenningen med voltmeter hva som er + og - på den runde kontakten. Legger ved et bilde av kontakten og da er spørsmålet om + er koblet på høyre eller venstre kontaktpunkt i bildet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 HEI! Jeg har lovet Westcruiser 32 å måle dette når jeg er i båten i kveld! Kommer tilbake med resultatet i løpet av kvelden! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hei Index. Det er flott, da kan jeg koble den til. Det haster ikke i kveld, her er bare regn og kuling. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hei Uffe.Autopiloten det her er snakk om har jeg kjøpt. Ledningene er koblet av og følger ikke med slik at jeg ikke har noen referanse på hva som er + og minus. Ingen merking på kontakten. Det villle være flott om jeg kunne fått fastslått ved måling av spenningen med voltmeter hva som er + og - på den runde kontakten. Hej Nemo Fint du får hjælp af index. Du kan også bare prøve dig frem, - af instruktionsbogen fremgår: "Om ledningarna av misstag skulle anslutas till fel poler kommer utrustningen inte att fungera, men den kommer inte att skadas." (Installation & Operating Handbook, side 10) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hei Uffe. Jeg er klar over at man kan prøve seg fram med koblingen. Men da dette er en gammel autopilot av ukjent årgang, vil jeg ikke ta sjansen på hvis det kan unngåes. en sperrediode på en gammel autopilot kan ha fått en knekk. Det vil jo ikke ha noen betydning ved rett kobling. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Tager voltmeter med næste gang jeg er i båden, - så får du to svar. Så må vi bare håbe, de er overensstemmende Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Den er god Uffe. At svarene blir like tviler jeg ikke på et øyeblikk. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Venstre er + / højre er - Håber index når samme resultat Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Tusen takk Uffe! Det var fort levert. Da er det bare å gå i gang med koblingen. Har du ratt som passen til ringen? Hos meg er rattet litt for lite, må lage en overgang eller kjøpe et større ratt. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Har passende stort trærat og ringen var allerede monteret, da jeg købte båden. Det var også holderen til drevet, men pilot og drev manglede. Det lykkedes her på baatplassen at finde en brugt Autohelm 3000 uden ratkrans. Så for mig var det meget enkelt at montere. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Håber index når samme resultat Hos meg var det faktisk motsatt! Kanskje pluggen til kontrollboksen er koplet forskjellig? Angående ratt, så regner jeg med at du kan bruke det du har hvis du bare får tak i klamre sm passer ditt ratt. Disse manglet når jeg kjøpte båten min, da rattet var byttet til et nytt rustfritt ratt på ca 25cm. Men Vico A/S klarte å skaffe meg et nytt sett, slik at jeg fikk montert ringen korrekt på mitt nye ratt. Så dette finner du sikkert en løsning på! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Takk for hjelpen Index! Motsatt?? Da er det er best å være på vakt her forstår jeg. Kan det være at dere har forskjellige modeller? Har du den nye med display på kanskje? Det skal nok gå å få den festet på rattet, ville bare høre om noen hadde en enkel løsning. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Venstre er + / højre er - Mener å huske min er det samme med et lite forbehhold da har ikke vært i båten i helgen så har ikke sjekket kun etter hukommelsen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
index Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Kan det være at dere har forskjellige modeller? Har du den nye med display på kanskje? Neida den er akkurat lik! Autohelm 3000, dvs uten display. Jeg har forsåvidt pluss til venstre hos meg også, men kontakten er montert opp/ned i forhold til de bildene dere har lagt inn. Så da blir det jo motsatt . Rattet fikser du nok greit, enten med et originalt monteringssett som jeg kjøpte eller ved å lage noe selv (bøye U-bolter av gjengestang f.eks). Lykke til, autopilot er utrolig greit å ha for oss saktegående.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Takk til alle for hjelpen! Nå er den testet og koblingen er + til venstre når man ser kontakten som på bildene. Den er bare koblet opp hjemme og virker fint her , og regner med at den virker i båten også. Skal se litt på rattet om det bør byttes, da er det jo bare å få fatt i et med rett diameter. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 (redigert) Låner tråden litt jeg har et problem med å få nok stramming på reima ..er det menigen at vekten av motoren skal være nok stramming ?når jeg vrir over hendelen så blir den ikke stående der , er det noe jeg gjør feil der eller er det en form for lås i spent stilling? Redigert 22.Juni.2008 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
index Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Prøv å flytte hendelen et par hakk tilbake på tannkjulet, slik at eksenterakselen klarer å gå "over kanten" om du forstår hva jeg mener. Da vil den ikke gå tilbake. Litt vanskelig å forklare... Eventuelt kan det være at du må justere festebraketten din litt for å matche lengden på reima. Det holder ikke med kun vekta på drivenheten, dette skal være så stramt at du ikke klarer å vri rattet med autopiloten innkoplet! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LALUNA II Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Aha skjønner hva du mener skal sjekke det ut neste gang jeg er i båten ..skjønte det måtte være en måte å gjøre det på .det sier seg jo selv at eksenter må gå over for låsing når du sier det . Takker for info Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.