jma001 Startet 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2008 (redigert) Jeg var litt uheldig da jeg skulle sette mitt Bravo2X-drev på plass etter vedlikehold. Da jeg skjøv drevet inn, passet jeg desverre ikke på å løfte "klypa" i drevet som låser gir-kabelen, med den følge at girkabelen ble presset så langt at kabel-festet i transomen gikk i stykker. Gir-kabelen sitter nå ikke lenger fast i transomen som den skal, men kan skyves inn sammen med det løse festet. Dette vil vel gi problemer nå drevet skal settes i gir forover eller bakover. SPØRSMÅL: Lurer på hva reparasjon av dette (gir-kabelfetstet) innebærer? Må alt (gir-kabelen og festet) skiftes ut, eller? Er takknemlig for gode tips og råd (fra Bravo2X-kyndige) ?? Redigert 19.Juni.2008 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Ingen Bravo2-kyndige på forumet i dag? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 i dag da? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
jma001 Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Jeg er noe usikker, men mener at "noe" - (vet ikke hva det heter) - er festet i "vugga" (vugga=navnet på den delen som drevet skrues fast i), som altså wieren skal skrues inn i. Dersom dette "noe" (i vugga) er det som er gått i stykker, nytter det vel ikke å skifte kabelen. For kabelen skal jo - som sagt - skrues fast i dette "noe" i vugga. Om dette "noe" må sveises på, eller om hele vugga må skiftes - vet jeg neimen ikke. Kanskje noen Bravo-kyndige vet mer om akkurat dette? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Tror nok tittel på innlegget ditt kan være litt upresist og gir deg litt dårlig respons. Transom er i utgangspunktet like på alle Bravo drev. Hat du bilde av skaden? Det ligger dele tegninger her, kan du indentifisere hva som er røket ut fra disse? http://www.mercruiserparts.com/Show_Pictur...And+Shift+Cable Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
jma001 Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 (redigert) Har funnet ut at dette ikke er noe problem: Det er i klokka (klokkerhuset - "BELL HOUSING") at selve kabelen skal skrues fast. Det er selvsagt ikke nødvendig å skifte klokkehus. Det eneste som må skiftes er selve kabelen. Det er en del av kabelen som er gått i stykker - ikke en del av klokkerhuset "BELL HOUSING"). Redigert 23.Juni.2008 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.