Jump to content

Drev til V8 220 hk

Espen Pedersen

Recommended Posts

Jeg har en Ancas Queen 24 med en volvo penta 120hk men skal bytte den ut med en v8 220hk.

Jeg lurer på da om drevet mitt passer til en v8 er ikke sikker på hva for et drev dette er men det har tilt,

som kun kan brukes når jeg ikke kjører.

Er det noen som kan hjelpe meg videre?

Det står en plate på toppen av drevet ditt. med de tallene der, kan du finne ut hvilket drev du har. hvis dette er et drev som sto på båten fra ny, kan jeg tippe det er et 250 drev.

:flag:

Norske båter er best!

Det kan muligens tåle effekten. og 250 har tilt, første med power trim er 280.

Men uten at jeg har sett drevet ditt kan det være alt ifra 250-280

Men dette drevet er ikke optimalt med den motoren du tenker på og sette i. Ville nok godt for et annet drev var jeg deg. anbefalt 290dp. Dette drevet har power trim og duo prop, samt det er et drev som er mer moderne.

Du har kanskje allerede kjøpt deg motor, men det ligger stadig komplette pakker på nett til gunstig pris. Uansett bør du satse på motor med ferskvannskjøling og som har hatt dette hele livet eller evt fått påmontert etter overhaling. vanlig at v8 blokkene gror igjen ved saltvannskjøling :flag:

Norske båter er best!