Skuteløs Startet 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2008 Jeg har nylig gått til annskaffelse av en brukt Karnic med Volvo Penta D3-130 alt 2004 modell, kun kjørt 215 timer. Jeg har nettopp hatt service hos autorisert VP forhandler på SX drev og brukt båt ca 1 time etterpå. Etter service har trim indikator begynmt å hoppe umotivert mellom -7 og +50, jeg regner med at dette kan ha sammenheng med demontering/montering av drev og er noe verksted må se på. Men jeg har fått et mye større problem, motor var nesten tom for olje - oljen lå i skutebunn. Har noen erfart noe lignende? har noen tips å komme med? mvh (ikke)skuteløs Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Ren gjetting fra min side men du kan jo sjekke om oljefiltre sitter riktig på motoren . Hvis du er trygg på hva du gjør så kan du jo tørke opp oljen og fylle på ny også kan du starte opp samtidig som du ser på motoren hvor det lekker olje . Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Dette er for dårlig av verkstedet. Hvor i landet holder du til? Sitér dette innlegget Link to post
Skuteløs Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Til Power: Takker for forslag, venter på at det skal slutte å regne. Til Blue dragon: En større by 100 sjømil nord for deg. Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Sjekk også om det er kommet olje i luftfilter via veivhusfilter, går ut i fra at D3 har noenlunde lik konstruksjon som D4. Desom dette har skjedd har du fått trykk veivhus av en eller annen grunn. Håper dette ikke er tilfellet for da... Går motoren fint? Sitér dette innlegget Link to post
Bawaria Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Sjekk oljepeilerøret sitter krongle til men her er det en ombygging søk et Pentaverksted med erfaring og ikke et bakgårds verksted Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Hadde ikke du Bitteliten, et lignende problem i våres? https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=538096 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Hos meg var det lekkasje fra 3 pakninger i bunnen av motoren - bla bunnpannepakningen. D3 konstruksjonen har ikke så mye til felles med D4/D6. D3 er basert på Volvo bil diesel femsylindret motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.