Utterndti Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 (edited) Jeg vurderer sterkt kjøp av Scand Classic 25, men stort sett alle i prisklassen 160.000,- til 210.000,- kommer med saltvannskjøling som standard. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til kjøp av en båt/motor fra begynnelsen av -80 tallet med saltvannskjøling. Er det noen på forumet som har tips og råd ang dette, hva kan jeg se etter og hva må jeg gi for evt nyoverhalt ferskvannskjølt 36 volvo Penta e.l? Har forresten en nydelig Winrace 22 til salgs... Edited June 21, 2008 by Winracer (see edit history) Quote Mvh Eirik Link to post
Trophy Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Her er en med ferskvannskjøling http://ips.idium.no/batmegleren.no/?module...67;template=sok Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Per T Kålin Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Aldri...... Aldri... saltvann inne i noen som helst av mine motorer. Husker det var en som sa noe om saltvannets egenskaper når temperaturen passerer 64 grader. Skal motoren holdes under dette nivået så er driftstemperaturen omtrent 20 grader for lav. Per Quote Link to post
Al Capone Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 (edited) Hei! Ligger flere Scand 25 med ferskvannskjøling i den prisklassen på Finn.no.Faktisk flesteparten.Har du sett på annonser på finn.no? Mvh Al Edited June 21, 2008 by Al Capone (see edit history) Quote Link to post
Utterndti Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Har trålet Finn.no etter Scand, var sikker på at de som ligger der mellom 160 til 210.000,- er med saltvannskjøling? Men hvis jeg nå går for saltvannskjøling, kan jeg forutse at havari er i komminga eller skjer dette plutselig Quote Mvh Eirik Link to post
Draco24styling Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Vanskelig og si, Det kommer an på hvordan tidligere eiere har behandlet motoren tidligere, Personlig!skal jeg aldrig mer ha saltvannskjøling på motoren, "har hatt et par" Uansett, bør en ikke regne med at en saltvannskjølt motor holder mer en 20-25 år, alt etter dette er etter mitt syn ren bonus! Her et eks med ferskvannskjøling !FINN-kode: 13331055 Quote Norske båter er best! Link to post
John N Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Styr unna Scand med VP 36 hk (md17). For det første er 26 år gamle saltvannskjølte VP motorer døden nær. Vår ble byttet allerede i 1994 (ny i 1982). For det andre er 36 for lite for denne båten. Let etter båt med minimumm 45 hk. Gjerne nyere enn båten, og helst Yanmar.... Ellers en super båt som anbefales på det sterkeste. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.