Jump to content

Kjøp av Scand 25 med saltvannskjøling, noen med erfaring?

Utterndti

Recommended Posts

Jeg vurderer sterkt kjøp av Scand Classic 25, men stort sett alle i prisklassen 160.000,- til 210.000,- kommer med saltvannskjøling som standard.

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til kjøp av en båt/motor fra begynnelsen av -80 tallet med saltvannskjøling. Er det noen på forumet som har tips og råd ang dette, hva kan jeg se etter og hva må jeg gi for evt nyoverhalt ferskvannskjølt 36 volvo Penta e.l?

Har forresten en nydelig Winrace 22 til salgs...

Redigert av Winracer (see edit history)

Mvh Eirik

Vanskelig og si, Det kommer an på hvordan tidligere eiere har behandlet motoren tidligere, Personlig!skal jeg aldrig mer ha saltvannskjøling på motoren, "har hatt et par" Uansett, bør en ikke regne med at en saltvannskjølt motor holder mer en 20-25 år, alt etter dette er etter mitt syn ren bonus!

Her et eks med ferskvannskjøling !FINN-kode: 13331055

Norske båter er best!

Styr unna Scand med VP 36 hk (md17). For det første er 26 år gamle saltvannskjølte VP motorer døden nær.

Vår ble byttet allerede i 1994 (ny i 1982).

For det andre er 36 for lite for denne båten. Let etter båt med minimumm 45 hk. Gjerne nyere enn båten, og helst Yanmar....

Ellers en super båt som anbefales på det sterkeste.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...