Uffe Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 I dag er årets længste dag. Nyd den ! Quote Link to post
skrotrot Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Hurra .Hurra , Nå snurn.... Quote Link to post
Sydvesten Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 (edited) Vi hadde solnedgang klokken 18.27 lokal tid i dag (17.27 norsk tid), og i morgen er det 1 sekund tidligere... Edited June 21, 2008 by Sydvesten (see edit history) Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 Da gjelder det å nyte solen , Sheik Sydvesten. Quote Vi sees! Link to post
Sydvesten Posted June 21, 2008 Share Posted June 21, 2008 (edited) Trives i grunnen best etter "sunset" vi hadde 37 grader klokken 20.30 på vei tilbake til hotellet etter en bedre middag ute og en god vannpipe... Tørr og fin luft i motsetning til tidligere i dag, hvor fuktigheten var på 56% og 36 grader.... men kosen kommer virkelig når vi når vi ser 99-100% RF og temperatur på rundt 40 i slutten av juli og ut til slutten av september... Edited June 21, 2008 by Sydvesten (see edit history) Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bützfleth Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Mao, det var ikke du som lå på gjestebryggen i Stavanger i går. Så en seilbåt med "Sydvesten" der i går. Quote Link to post
Sydvesten Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Er nok ikke noen stor fare for at jeg var i Stavanger i går nei.... Ikke har jeg råd til båt heller.... som den fattige krabaten jeg er.... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
EIN Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 I dag er årets længste dag. Eller dagen før? Den nøyaktige tidspunktet for sommersolverv i år var den 20. juni kl 23:59. Quote Link to post
Hansi Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 (edited) Ikke har jeg råd til båt heller.... som den fattige krabaten jeg er.... Vi gleder oss til 2011 / 2012 når Sydvesten kommer hjem fra østen med mange skattefrie kroner... Blir vel en 60 foter da....... Edited June 22, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
Sydvesten Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Det blir nok neppe noe større enn 40 fot tenker jeg, eller 12m siden dette er grensen for båt som flyttegods, mindre antall unger som blir med på tur er det også om 5 år, slik at man trenger mindre plass..... men hva det blir av båt er ikke så greit å si pr. dd, men kikker da litt rundt forbi i markedet og noen spennende båter er det jo..... Vindkraft som fremderift blir det nok også denne gangen og gjerne med to styreposisjoner hvorav den ene er "innomhus" på grunn av helårsbruk... Ellers så kan det meldes om vindtille og 40 grader nå klokken 07.00 på vei til kontoret.... blir nok hett her i dag Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
havørn Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Trives i grunnen best etter "sunset" vi hadde 37 grader klokken 20.30 på vei tilbake til hotellet etter en bedre middag ute og en god vannpipe... Tørr og fin luft i motsetning til tidligere i dag, hvor fuktigheten var på 56% og 36 grader.... men kosen kommer virkelig når vi når vi ser 99-100% RF og temperatur på rundt 40 i slutten av juli og ut til slutten av september... Blir litt misunnelig nå, Sydvesten. Husker med glede oppholdet i emiratene (Dubai). Husker også hvor varmt det var på denne tiden. Men det er uansett bedre enn sydvest og regn Quote Link to post
Hansi Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Var i gulfen, Iran / Irak på slutten av syttitallet en sommer. Husker at vi logget noen å 50 grader enkelte dager. Blei litt i meste laget for meg..... Takke seg til en norsk sommer med 10 + og fleecejakke. Det er greier det. Quote Link to post
Trophy Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 Her er Slinningsbålet i Ålesund klar til å settes fyr på. Håper det tar fyr. Regner noe j....g nå.... http://www.smp.no/apps/pbcs.dll/article?AI.../184778288/1002 Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sydvesten Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Da er det snart dags for sommersolverv, klokken 07.04 i morgen, snur "solen" da går det mot mørkere tider Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lars H. Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ja, og snart er det Jul igjen. Kanskje på tide å lage seg en ønskeliste for det som skal ligge under treet. Og så må jeg kjøpe meg en ny snøskuffe, den jeg hadde sist år er ødelagt. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.