Jump to content

Sommersolhverv


Uffe

Recommended Posts

Vi hadde solnedgang klokken 18.27 lokal tid i dag (17.27 norsk tid), og i morgen er det 1 sekund tidligere...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Trives i grunnen best etter "sunset" vi hadde 37 grader klokken 20.30 på vei tilbake til hotellet etter en bedre middag ute og en god vannpipe... Tørr og fin luft i motsetning til tidligere i dag, hvor fuktigheten var på 56% og 36 grader.... men kosen kommer virkelig når vi når vi ser 99-100% RF og temperatur på rundt 40 i slutten av juli og ut til slutten av september...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er nok ikke noen stor fare for at jeg var i Stavanger i går nei.... Ikke har jeg råd til båt heller.... som den fattige krabaten jeg er....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det blir nok neppe noe større enn 40 fot tenker jeg, eller 12m siden dette er grensen for båt som flyttegods, mindre antall unger som blir med på tur er det også om 5 år, slik at man trenger mindre plass..... men hva det blir av båt er ikke så greit å si pr. dd, men kikker da litt rundt forbi i markedet og noen spennende båter er det jo..... Vindkraft som fremderift blir det nok også denne gangen og gjerne med to styreposisjoner hvorav den ene er "innomhus" på grunn av helårsbruk...

 

Ellers så kan det meldes om vindtille og 40 grader nå klokken 07.00 på vei til kontoret.... blir nok hett her i dag

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Trives i grunnen best etter "sunset" vi hadde 37 grader klokken 20.30 på vei tilbake til hotellet etter en bedre middag ute og en god vannpipe... Tørr og fin luft i motsetning til tidligere i dag, hvor fuktigheten var på 56% og 36 grader.... men kosen kommer virkelig når vi når vi ser 99-100% RF og temperatur på rundt 40 i slutten av juli og ut til slutten av september...

 

Blir litt misunnelig nå, Sydvesten. :smiley:

Husker med glede oppholdet i emiratene (Dubai). Husker også hvor varmt det var på denne tiden. Men det er uansett bedre enn sydvest og regn :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Da er det snart dags for sommersolverv, klokken 07.04 i morgen, snur "solen" da går det mot mørkere tider

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja, og snart er det Jul igjen.

 

Kanskje på tide å lage seg en ønskeliste for det som skal ligge under treet.

Og så må jeg kjøpe meg en ny snøskuffe, den jeg hadde sist år er ødelagt.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...