Jump to content

Engbo MIDI 201 - reell trekkraft

Yankee

Recommended Posts

Jeg har montert en engbo 201 vinsj. Det er jo av de minste de har, men trekkraft er oppgitt til 230kg. Jeg synes desverre at den er veldig svak. når tauet kjøres inn kan jeg stoppe den med handmakt, og jeg er ikke spesielt sterk.... :smiley:

Har målt spenning inn på kontrollboks og på vinsj. ikke målbart spenningsfall. Batteriet er nytt med 850 i startkapasitet. Klagde til engbo, sendte inn styringsenheten og fikk ny denne. Vinsjen fortsatt like daff. Den var heldigvis enkel å montere for nå hiver jeg den snart ut.......

Noen som har erfaring med trekkraft på denne vinsjen?

Jeg har samme vinsjen, og denne vinsjen har en elektronisk sensor som stopper vinsjen hvis det blir for mye motstand, f.eks om dreggen har festet seg under en stein eller lignende, så skal du ikke dra båten ned, eller brenne opp motoren/elektronikken.

Men, i starten så opplevde jeg at den stoppet bare den skulle løfte dreggen fra bunnen..

Fikk raskt tips om å justere den endestopper sensoren et par cm lengre ut, da den reagerer på bly'et i tauet.

Straks jeg gjorde det så går den som en drøm og ikke noe problemer lengre.

Min båt veier ca 12-1300 nå med alt utstyr osv, og den drar fint båten mot vinden osv..

Har du testet å justere ut den stopp sensoren litt?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Har koblet ut hele endestoppen, synes ikke den funker fint i det hele tatt. Har litt tyngre båt, og i anbefalingen baserer jo engbo seg bare på fot.... opptil 25fot...... Kan ikke skjønne at jeg skal kunne stoppe den med håndmakt.

Endestoppen fungerer helt som den skal hos meg, men kan ikke si at jeg har klart å holde den igjen med håndmakt akkurat. men har ikke testet det så mye da..

Akkurat det med opptil antall fot er jeg enig med deg at ikke er helt bra, for det er jo vekta som betyr noe. en kan jo ha en 20 foter som veier 3 tonn i ekstrem tilfeller. :-D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?