Terkel Startet 22.Juni.2008 Del på Facebook Startet 22.Juni.2008 Hei dere... Jeg har kjøpt en eldre Evinrude som kom rett fra service hos Bakken. Da jeg fikk den startet den med en gang, for deretter og stoppe også ikke starte igjen. Snakket da med forige eier som sa at den bensinen som fulgte med trolig var gammel! Jeg kjøpte nye tanker og ny bensin slange. Da fyret den etterhvert og gikk greit, den gikk litt lavt på tomgang og stoppet hvis jeg la den i gir uten og gi mye gass.. men den gikk ihvertfall! så tok jeg den ut på tur den gikk fint hele veien. På hjemturen stoppet den plutselig, motoren er helt død. Etter noen sekunder fyrer den igjen, og jeg kan fint ruse den i fri. Men når jeg legger den i gir, så stopper den bare, og jeg måtte taues hjem!!! prøvde og fyre den under slepingen og da fyret den og jeg kunne legge den i gir, men forsøkte og gi gass og da bare drukner den.... noen som har tips???? Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 trenger litt hjelp her folkens.. noen som kjenner denne motoren?? glemte og si at den er på 70hk og er fra ca 83-84 Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Helt sikkert toppakningen som har ryki. (pleier å bli litt korrosjon der også). Enkelt å fikse, noen skruer, og så vips ser du om det er den. Hadde den feilen på en 86 mod Eivind rud. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 (redigert) Andersm her på forumet hadde liknende problem, her var det en kombinasjon av 3 ting som var galt. Feil justering på fortenning, oppsvulmede pakninger i forgasser og feil på pluggene (helt nye plugger). Problemet med pluggene var mest ulogisk siden disse var ny, men som siste utvei ble disse skiftet og da fungerte motoren. Mitt råd er derfor: 1. sjekk fortenningen, 2: kjøp pakningssett til forgasserne, 3 skift til nye plugger. I tilfellet til andersm så tror vi at det var den feile tenninga som tok rotta på de nye pluggene. Redigert 22.Juni.2008 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Andersm her på forumet hadde liknende problem, her var det en kombinasjon av 3 ting som var galt. Feil justering på fortenning, oppsvulmede pakninger i forgasser og feil på pluggene (helt nye plugger). Problemet med pluggene var mest ulogisk siden disse var ny, men som siste utvei ble disse skiftet og da fungerte motoren. Mitt råd er derfor: 1. sjekk fortenningen, 2: kjøp pakningssett til forgasserne, 3 skift til nye plugger.I tilfellet til andersm så tror vi at det var den feile tenninga som tok rotta på de nye pluggene. har akkurat skiftet plugger, men får sjekke de igjen! Men hvordan sjekker jeg fortenning?? må innrømme at jeg ikke er helt rå på gamle påhengere =) Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Det finnes en forbindelse mellom gassoverføringen og tenningsplata som sitter under svinghjulet. Den fungerer slik at når du gir gass så skal tenningstidspunktet forandres. På en rekke eldre motorer er denne festet med en settskru mellom to stag. Sjekk at denne fungerer, du skal kunne dra litt gass før den begynner å bevege seg. Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 suvernt=) sal sjekke dette i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Terkel Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 noen i lillestrøms området som tar på seg litt ekstra jobb med og skru på dette??? Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 (redigert) Har du sjekka forgasserne? Tapp de, gjør de reine og blås alle dyser rene og sjekk de for korrosjon/avleiringer. Har du sjekka bensin pumpa? Din motor har vel ikke VRO. Ordinær bensin pumpe - enkel og pålitelig sak, men må levere rett trykk og tilstrekkelig mengde. Har du sjekka tenninga? Har du gnist på alle 3? Gå over alle ledninger og koplinger. Kompresjon på alle sylindrene? Kjølinga? Får du ok på alt dette så skal nok denne motoren gå. Service på en motor er ikke noen garanti... og er forsåvidt heller ikke det det en gang var Redigert 28.Juni.2008 av barentz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 28.Juni.2008 Del på Facebook Svart 28.Juni.2008 Det er mest sannsynlig dritt i ei hoved dyse da den går på tomgang der bensinen kommer fra tomgangsdysene. Når du da gir gass så får den bare mere luft og for lite bennsin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.