A.P Startet 22.Juni.2008 Del på Facebook Startet 22.Juni.2008 (redigert) hej! Har byttet motor på min Kragerø 26,fra Mercedes 50 hk til en Nannidiesel 100hk,jeg har ikke byttet skrue og aksel(omstyring) den går ca 5,5kn ved 1400 omdr. og ved 2800 som er max omdr.7,9kn. Jeg må bytte skrue og aksel,er det nogen som har en kragerø 26,som kan fortelle mig hvilken størrelse stigning og hvor mange blade jeg skal ha. på forhånd takk A.P p.s andre er også velkomne med ideer. Redigert 22.Juni.2008 av A.P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Jeg tror nok du må hoste opp noe mere data om du skal få noen vettuge svar her..... Som minimum er: Vekt Lengde vannlinje maks effekt og ved hvilket turtall Gearreduksjon Skrogtype.. maks propelldiameter Med disse dataene så er det i allefall håp om at du kan få noen vettuge svar.. Har du i tillegg opplysninger om gammel motor(motordata og reduskjon samt gammel propell) hastighet som ble oppnådd og ved hvilket turtall, ja da er muligheten ennå større Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
A.P Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 hej! båten er 315cm bred,780cm lang,og længde i vandlinje 670cm og skroget er halvplanende,med 50 hk var max fart 7,5 knob,båten har et vinkelgear (Walter v drive)som sidder løst fra motoren ratio 1-1 og på motoren sidder et tecnodrive 1-1,5,skruen har jeg ikke nogen data på,det er en vridbar propell(trækrør) hvis jeg gir den gas,graver den sig ned,jeg tror at stigningen er for høj da den kører med 2800 omdr som er max. v.h A.P Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Skal du få utnyttet de 100 hestene til fremdrift må båten utstyres med et trimplan, ellers vil den, som du har funnet ut, bare grave seg ned og all energien gå med til å lage bølger. Sitér dette innlegget Link to post
A.P Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 hej jeg har eksperimenteret med nogle flaps,som jeg lavede af krydsfinerplader og jeg har forsøkt at flytte vekt foran i båten,dog uten at det hjelper,jeg tror at det er skruegrejerne det er galt med,og at motor oljetank,vandtank og septiktank sidder bagest i båten. v.h A.P Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 ok, mener du at du tror den vil grave seg mindre ned med riktig propell? Sitér dette innlegget Link to post
A.P Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2008 Hej! Jeg læser på FINN.NO om båter (Kragerø 26) som har max fart 10 knob med 95 hk,så det må være muligt at komme over 8 knob,på min 100hk motor,jeg eksperimenterer videre med større flaps o.l takk for tips v.h A.P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.