Jump to content

Kragerø 26 med 100hk, hvilken propell?

A.P

Recommended Posts

:smiley: hej!

Har byttet motor på min Kragerø 26,fra Mercedes 50 hk til en Nannidiesel 100hk,jeg har ikke byttet

skrue og aksel(omstyring) den går ca 5,5kn ved 1400 omdr. og ved 2800 som er max omdr.7,9kn.

Jeg må bytte skrue og aksel,er det nogen som har en kragerø 26,som kan fortelle mig hvilken størrelse

stigning og hvor mange blade jeg skal ha.

på forhånd takk

A.P

p.s andre er også velkomne med ideer. :confused:

Redigert av A.P (see edit history)

Jeg tror nok du må hoste opp noe mere data om du skal få noen vettuge svar her.....

Som minimum er:

Vekt

Lengde vannlinje

maks effekt og ved hvilket turtall

Gearreduksjon

Skrogtype..

maks propelldiameter

Med disse dataene så er det i allefall håp om at du kan få noen vettuge svar..

Har du i tillegg opplysninger om gammel motor(motordata og reduskjon samt gammel propell)

hastighet som ble oppnådd og ved hvilket turtall, ja da er muligheten ennå større

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

hej!

båten er 315cm bred,780cm lang,og længde i vandlinje 670cm og skroget er halvplanende,med

50 hk var max fart 7,5 knob,båten har et vinkelgear (Walter v drive)som sidder løst fra motoren

ratio 1-1 og på motoren sidder et tecnodrive 1-1,5,skruen har jeg ikke nogen data på,det er en

vridbar propell(trækrør) hvis jeg gir den gas,graver den sig ned,jeg tror at stigningen er for høj

da den kører med 2800 omdr som er max.

v.h

A.P :confused:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...