Kodvaag Startet 22.Juni.2008 Del på Facebook Startet 22.Juni.2008 Har kjøpt en 1982 modell Joda som er kjempefint oppusset av forrige eier. Alt innendørs og utendørs oppi båten er fra 2007 (foruten stolene ute, de er tre-fire år gamle) Det eneste som ikke er tatt er selve toalettrommet. Selve toalettet er byttet til en innelukket elektrisk type med kvern. Fungerer veldig bra. Det fulgte med ny vask og nytt blandebatteri. Toalettdør mangler. Tenkter å klistre på noe skai på veggen, og lage en plate osm jeg feller vasken nedi. Noen som har bedre forslag eller løsninger? Hva skal jeg ha på gulvet? Alle tips mottaes med takk. Toalettrullen henger på utløpet for vaskevann, det går rett ut gjennom skutesiden, ikke i septiktanken, men det skal det vel kanskje ikke gjøre heller? Slik ser toalettrommet ut nå: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
El Capitan Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Har akkurat gjort en slik jobb selv. Kjøpte skai på Maritim og la ferdig natet dørkplate. Vasken fikk jeg tak i fra produsenten. Ser 100% nytt ut hele greia! Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en telefon til verftet og sjekket om de har vasker/ferdigstøpt modul som passer. Lykke til med jobben!! Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Det er Nidelv som produserer denne båten nå, og i en Nidelv 25 ser toalettet slik ut: Toalettet står på "feil" plass, og plastseksjonen ser ut som den er for stor til å få inn døra, at den er satt der under båtens bygging. Jeg må vel bare lage en smal hylle til venstre, som blir litt bredere til høyre, der hvor vasken skal være? Kanskje jeg kunne fått til å lage et lite skap under vasken også? Legger med et par bilder som viser interiøret ellers, alt ser nesten ut som nytt, så jeg må få badet like fint. Han jeg kjøpte båten av har vært veldig flink å renovere hele båten inni. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 Noen tips til hvor jeg kan få tak i brukt eller få laget ny dør til toalettrommet? (Bor i Kristiansand) Sommerferien er over, kalesjen lekker mye vann ned på den fine treinnredningen(flere mnd leveringstid på ny) , vurderer å ta båten opp og hjem nå snart, og bruke resten av sesongen på å gjøre den ferdig innvendig... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Er dette den Jodan`n som lå på finn i våres? Med Yanmar motor og går noe hinsides? Pris 230,000,- om jeg ikke husker feil? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 (redigert) Er dette den Jodan`n som lå på finn i våres? Med Yanmar motor og går noe hinsides? Pris 230,000,- om jeg ikke husker feil? Ja og ja. Edit: Jeg så en Polar 770 her forleden som gikk ganske bra, har disse og bra skrog for fart? Redigert 2.August.2008 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 (redigert) f**n, hva gikk den for? La inn bud på den jeg Ja, polarne har også et halvplanet skrog, men tror Joda`n har noe bedre trimplan bak en Polaren. De noe nyere Polarer har ofte bedre trimplan med større motorer. Redigert 2.August.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 Betalte 220 for den. Den har ingen trimflaps bak... Skal til å sende mail til Nidelv om de kan levere noe sånn standard flaps kit til å montere på den. (Legger ikke ned baugen før ca 18 knop, før det lager den hekksjø som kan velte en Scand Baltic.) Men BTT igjen, toalettrom, materiale skal en slik dør være laget av? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 (redigert) Go gammal regnskog. Neida, men denne må du nok lage selv. Har forøkt å få kjøpt ferdig pentry-seksjon på min "NYE POLAR SOM IKKE BLE JODA" i teak, har fredeles ikke klart det. Maritim selger to sidige teaklaminerte plater samt lister og det hele. Bare å måle opp å lage selv. Husk beslag og låsekasse da. Redigert 2.August.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ingar Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Noen tips til hvor jeg kan få tak i brukt eller få laget ny dør Høllen Treindustri AS, 38 05 07 07 De drev iallfall tidligere kun med båtinnredninger, for flere store norske båtprodusenter. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 10.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2008 (redigert) Nå er badet kledd med skai (offwhite med skum på baksiden, samme som i kabina) Har fellt ned en ny rund syrefast vask i en ny forskalingsplate som benkeplate, og kantet denne med teaklist. Har også montert nytt blandebatteri med kaldt og varmt vann, og svingbar tut. På forsterkningen i skroget ca 30 cm under vasken, der har jeg satt på en 10-15 cm høy plate av forskalingsplate, og kantet denne med teaklist øverst. Har igjen å lage gulvet litt mer permanent (teaklook laminatgulv kanskje) og få tak i en dør. Men vinteren er desverre enda lang. Redigert 10.September.2008 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.