Jump to content

reparasjon av rorskade - jeanneau

Framtia

Recommended Posts

På min gamle båt er det oppdaget en skade på roret (av uvist opphav). Det virker som om roret har subbet bunnen i forbindelse med oppankring på grunt sted. Skaden har medført en oppflising av roret, med den følgen at det har trukker inn vann i en slags sandwich konstruksjon. Nytt ror koster skjorta, men dette bør være kurrant å få rettet etter sesongen. Roret må utvilsomt tørke godt før reparasjon kan skje (er i kontakt med et firma som kan ta på seg jobben, regner med at kjøper vil foretrekke at dette blir gjort av fagmann fremfor meg selv). Jeg vil uansett ha tips og kommentarer hvis noen har informasjon som er relevant for denne saken. Dette inkluderer forhold som;

- hvordan reparerer man sånt?

- hva må jeg regne med å betale?

- er det enkelt å ta av hele roret for å kunne ta det innendørs for repaprasjonen?

Båten er en Sun Odyssey 35, 2006 mod.

Noen bilder:

20062008001.jpg

20062008002.jpg

20062008003.jpg

Edited by Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Dette må ha skjedd etter jeg kjøpte båten, har bilder av den fra overtakelsen som viser at roret var uskadd. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har forårsaket skaden, og har kontaktet han som leide den av meg i fjor sommer. Han innrømmer at skaden kan ha skjedd mens han brukte den i forbindelse med at han lå i havn på svenskekysten i sterk vind. Han har foreløpig ikke innrømmet noe skyld, så vi får se hvordan det utvikler seg. Det viktigste nå er selve reparasjonen.

Roald, takk for tipset om Polyglass.

Ny eier ønsker primært å ha båten i boblehavn i vinter, men vi satser nå på å finne et sted hvor sjøsetting kan skje allerede i mars, det er sikkert best å ha båten på land en tid for å få anledning til å få orden på roret. Solvik har indikert at de kan tilby dette, og det er i det området de har hjemmehavn nå.

Hilsen Kjetil

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....