Jump to content

Nyfrelst snekkeentusiast :)

HiMi

Recommended Posts

Går bra med snekka, trodde imp. var gåen, men det var "heldigvis" bare blåskjell som var grodd i inntaket til kjølekanalen. Har regnet nesten 14 dager i strekk så Afrodite har ikke fått all smurningen hun skal ha enda. Men i morgen har det meldt ganske pent vær, og i skrivende stund er det sol og speilblankt på havet. Så i morgen skal hun få siste finish før sesongen endelig starter. Men blir vel først en kjapp fisketur på havet med GHèn :)

Joda, godlukten i snekka blir bare bedre og bedre jo mer hun smøres. Bruker en god gammeldags blanding av tjære, linolje og terpentin. Lukter aldeles fortreffelig- blir fort hekta på lukten av skikkelig trebåt. Vurderer samme behandling av toftene i GHèn, bare for å få litt lukt når vi er på tur med den å :)

• 11 måneder senere...

Afrodite søker ny eier, da jeg blir for lite brukt. Fikk noen nye slitedeler i hjertet av meg (15hk Marna) i fjor, skal på havet nå, så hvis noen vil prøve meg, lengter jeg etter å få komme ut av naustet. Ble kjøpt for 25.000 for 2 år siden, men har fått mye kjærlig behandling etter dette. Hjertet mitt kranglet litt det første året med nye eiere, men etter litt kirurgi og bytting av slitedeler er det nå så godt som nytt :) Pris blir dere sikkert enige om, hvis noen vil gi meg et nytt godt hjem :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...